У липні 2025 року українці придбали 2 072 легкових автомобілі китайського походження. Це на 50% більше, ніж у липні минулого року.
Про це повідомляє асоціація «Укравтопром» на своєму телеграм-каналі.
Як зазначається у повідомленні, 1 707 авто з цієї кількості — нові (+52%), 365 одиниць — вживані (+40%).
При цьому абсолютна більшість — 89% — становили електромобілі.
Найпопулярніші моделі нових легковиків з Китаю:
Найпопулярніші моделі вживаних легковиків з Китаю:
Як писав enkorr раніше, у липні попит на вживані авто з-за кордону зріс на 12%, причому найшвидше додають у популярності електромобілі. У липні їхня частка зросла з 15,3% до 24,7%.
Бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.
Тому лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.
Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.
Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.
«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти