В начало

Попит на китайські авто зріс в Україні на 50%

У липні 2025 року українці придбали 2 072 легкових автомобілі китайського походження. Це на 50% більше, ніж у липні минулого року.

Про це повідомляє асоціація «Укравтопром» на своєму телеграм-каналі.

Як зазначається у повідомленні, 1 707 авто з цієї кількості — нові (+52%), 365 одиниць — вживані (+40%).

При цьому абсолютна більшість — 89% — становили електромобілі.

Найпопулярніші моделі нових легковиків з Китаю:

  • BYD Song Plus — 391 од.,
  • Honda eNS1 — 206 од.,
  • Volkswagen ID.UNYX — 131 од.,
  • Zeekr 7X — 104 од.,
  • Audi Q4 — 89 од..

Найпопулярніші моделі вживаних легковиків з Китаю:

  • BYD Song Plus — 28 од.,
  • Audi Q4 — 27 од.,
  • BYD Sea Lion 07 — 24 од.,
  • Polestar 2 — 23 од.,
  • Zeekr 001 — 22 од..

Як писав enkorr раніше, у липні попит на вживані авто з-за кордону зріс на 12%, причому найшвидше додають у популярності електромобілі. У липні їхня частка зросла з 15,3% до 24,7%.

Бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.

Тому лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.

Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.

Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.

«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти