В начало

На ажіотажі: серпневі премії на ДП зросли

У серпні західні й південні постачальники підняли премії на дизпальне. Збільшення націнок відбулося на тлі дефіциту у північно-західній Європі. На півдні зростання цін було підтримано підвищенням податків на паливо в Румунії з 1 серпня, через що у країні спостерігався ажіотажний попит у другій половині липня.

Премії на залізничні партії ДП у польських трейдерів на умовах DAP Мостиська зросли на $14-18/т, до $68-70/т до котирувань CIF без ескалації.

«Ціни зросли через вищу собівартість палива на морі. Крім того, ORLEN надав свої пропозиції з запізненням, що змусило ринок трохи понервувати», — сказав один з трейдерів.

«На польському напрямку відчувався ажіотаж, зокрема через те, що «Укрнафта» активно скупала обсяги», — розповів один з українських імпортерів.

Варто зазначити, що націнки ORLEN на терміналі в Журавиці при цьому зросли лише на $3-4/т, до $62-63/т, отже трейдери, зокрема Unimot, цього разу спрацювали дуже вдало.

Наприкінці липня окремі залізничні партії з термінала PERN у Дембогоже було продано за $34-35/т до котирувань CIF NWE проти $21-26/т місяцем раніше. Втім, окремі покупці, які вміють і мають змогу чекати, придбали обсяги за $25-26/т.

Автомобільні партії ДП з постачанням у серпні зі східних польських терміналів пропонуються за +$50-65/т до котирувань CIF NWE без урахування ескалації — без змін порівняно з липнем. У компаніях зазначають, що автопродажі лишаються на низькому рівні через наявність більш привабливих пропозицій з Литви.

Премії на вагони з литовського термінала Моцкава компанія ORLEN Lietuva продала за +$27-28/т до котирувань CIF NWE, це на $5-6/т вище порівняно з липневими угодами.

Опитані компанії також розповіли, що підвищенню премій на західному напрямку також сприяла ситуація на півдні. У другій половині липня трейдери в Констанці потерпали від низької води в Дунаї, що ускладнювало постачання на південь України. Але потім оживився румунський ринок, де споживачі активно вигрібали обсяги перед підвищенням акцизів і ПДВ.

На стику місяців баржеві партії ДП у Констанці на умовах FOB торгувалися за $39-45/т до котирувань CIF Med. Але ближче до другої декади серпня премії охололи.

«Зазначені рівні були актуальними два тижні тому. Зараз реальні націнки перебувають у межах $30-36/т до CIF Med», — розповів один з операторів термінала в Констанці.

Два інших трейдери назвали діапазон $32-35/т до CIF Med. Вартість фрахту також знизилася з пікових значень. Якщо під час липневої посухи напівпорожні баржі ходили по Дунаю за $30/т, то на початку серпня ставки фрахту впали до $21-22/т.

Більшість танкерних партій дизпального з Греції була законтрактована ще у липні, тому суттєвого зростання премій на цьому напрямку не відбулося. У серпні на український ринок надійде щонайменше 12 партій грецького продукту, придбаних за $18-23/т до FOB Med. Учасники ринку також повідомляли про наявність пропозицій грецького продукту на $27-30/т FOB Med.

Серпневі закупівлі відбулися в умовах обмеженої пропозиції ресурсу й ажіотажного попиту в Румунії. Але впродовж місяця ситуація на європейському ринку має покращитися.

«Ціни у північно-західній Європі вказують на те, що дефіцит буде усунено в серпні», — вважає Джеймі Лінарес, аналітик ринків середніх дистилятів агенції OPIS.

У першій половині липня після зростання дизельної маржі до рекордного цього року рівня $32/бар., спред з нафтою зменшився до $23/бар.. Це свідчіть про те, що європейський ринок став краще наповнюватися.

«Велика кількість продукту наразі їде з США й Близького Сходу. Крім того, авіакеросин добре постачається, тому НПЗ можуть ще більше перемкнутися на випуск дизельного пального», — зазначив аналітик.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти