У початок

Низька вода в Дунаї підвищує ставки фрахту

Літня спека додала клопотів трейдерам, що працюють на півдні. Через відсутність опадів рівень води у ключових точках дельти Дунаю впав до найнижчих значень за останній рік, свідчать дані моніторингових сервісів та учасників ринку.

Як наслідок, перевізники нафтопродуктів змушені лише частково завантажувати судна, що призводить до зростання вартості транспортування. Про це enkorr повідомили учасники ринку.

Уперше проблема отримала розголос ще на початку липня, але останніми днями ситуація дещо погіршилася. У період з 8 по 15 липня рівень води в районі Чернаводе впав на 32 см, до -187 см, а впродовж останнього місяця Дунай на цій ділянці обмілів на 253 см.

«З баржами ситуація складна, недозавантаження становить до 50%. Якщо раніше судновласник міг перевозити 2,2 тис. т, то зараз це 1,1-1,2 тис. т у кращому разі», — розповіли в одній з компаній, що працює на півдні.

Транспортування напівпорожніми баржами позначається на вартості фрахту. Замість нормативних $17-19/т ставки вже перевищують $30/т, повідомили трейдери.

Націнки до котирувань CIF Med на автомобільні партії ДП на дунайських терміналах зросли до $107-114/т проти $64-74/т на початку липня.

Зростання фрахту — не єдина проблема, з якою стикаються компанії у Констанці. Збої у перевезеннях сприятимуть зростанню перехідних залишків на наступний місяць, які доведеться хеджувати вже на інших умовах.

«Якщо компанії не встигнуть продати придбані раніше обсяги до кінця терміну хеджування, то доведеться сплатити додатково близько $14/т станом на зараз», — пояснює один з трейдерів.

Ситуація з танкерними перевезеннями дещо краща, але зростання транспортних витрат спостерігається й тут.

«Судна заходять, але не всі причали здатні зараз приймати. Недозавантаження становить до 20% залежно від осадки», — сказали в українській компанії.

«Завантаження становить десь 90%, відповідно фрахт зріс на $2-3/т», — зазначив швейцарський трейдер, що возить паливо з Греції.

Зниження води спостерігається практично по всьому руслі Дунаю.

«Кілька днів тому у нас запровадили обмеження на завантаження суден», — розповів сербський трейдер. Про обмеження також повідомили в болгарській компанії, чий офіс розташований у Русе, місті на березі Дунаю.

Утім, учасники ринку впевнені, що проблема тимчасова, й згодом ситуація покращиться.

«Таке трапляється майже кожного року. Треба перечекати цей період», — вважає трейдер.

Тим часом гуртові продавці пального зазначають збалансованість наповнення ринку й покращення маржинальних показників, які з початку поточного року в кращому разі коливались близько нуля. 

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти