Компанія Oris Maritime, що управляє танкером Oris Helga, озвучила свою версію нещодавніх подій, пов’язаних із постачанням дизпального в Україну, й відкинула версії щодо можливої контрабанди.
Про це йдеться у листі Oris Maritime на адресу enkorr за підписом представника компанії Діонісіса Паламаса (Dionisis Palamas). Тим самим Oris Maritime скористалася пропозицією, яка була озвучена enkorr у відповідному матеріалі.
Нагадаємо, що згідно з версією enkorr танкер Oris Helga зайшов в Україну з 6,4 тис. т дизпального, хоча для митного оформлення ТОВ «Андава Груп» заявила лише 2,9 тис. т. Тим часом відомо, що в останньому порту завантаження — «Елефсіс» (Греція), — окрім завантажених 2,9 тис. т, вже було 3,5 тис. т дизпального невідомого походження. Видання припустило, що цей обсяг було завантажено на Oris Helga у турецькому порту «Мерсін», який відомий як великий хаб російських нафтопродуктів.
У своєму листі Oris Maritime підтверджує версію щодо Мерсіна, але дає інше пояснення розвантаження цих нафтопродуктів.
«Судно було призначене для рейсу з двома портами завантаження й двома портами розвантаження. Портами завантаження були «Мерсін» (Туреччина) та «Елефсіс» (Греція), — пише пан Паламас. — Oris Helga спочатку зайшла до порту «Мерсін», де завантажила 3 500 метричних тонн MGO (морського газойлю). Цей продукт використовується винятково для бункерування (тобто заправки суден у морі) і не призначений для споживання на суші. Вантаж MGO був призначений для розвантаження у відкритому морі шляхом операції «судно-судно» в районі якірної стоянки Констанци для бункерування інших суден».
Зі слів представника Oris Maritime, завантаження у Мерсіні завершилось 17 червня, після цього судно вирушило до порту «Елефсіс», де 21 червня взяло додаткові 3 000 метричних тон ULSD (дизельного пального з наднизьким вмістом сірки), для остаточного розвантаження в Україні.
Отже, за твердженням Oris Maritime, в Україну танкер прибув лише з 2,9 тис. т дизпального на борту, а решта 3,5 тис. т були MGO й були раніше перевантаженні на бункерну баржу за принципом STS біля берегів Румунії.
«Наші судна курсують через різні порти й морські зони, а рейси з посилковими вантажами (кілька відправлень для різних пунктів призначення) є поширеною ефективною практикою у танкерній торгівлі. Такий тип планування вантажів дозволяє фрахтувальникам оптимізувати витрати на фрахт і дає змогу судновласникам отримувати додатковий дохід завдяки ефективному використанню простору», — говориться в листі.
Як приклад наводиться те, що 2024 року Oris Helga завантажила п'ять різних хімічних вантажів у порту «Янбу» (Саудівська Аравія), призначених для чотирьох окремих портів у Середземному морі.
«Ні для кого не секрет, що постачання з півдня нерідко викликають питання через своє походження, особливості логістики, або подальшу реалізацію на внутрішньому ринку за незрозумілими цінами. Незалежно від того, що відбулось з Oris Helga насправді, це стало потужним сигналом для відповідних органів, які посилили заходи контролю на кордоні. Точно знаю, отримали відповідний сигнал й ті, хто не стомлюється шукати шпарини у дунайських плавнях», — заявив Сергій Куюн, директор Консалтингової групи «А-95».
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти