Спецпроєкт
Shell – глобальна група енергетичних і нафтохімічних компаній, яка діє в понад 70 країнах, а загальний штат становить 83 тис. працівників. Одна з її цілей – забезпечення сталого майбутнього. Для цього Shell використовує найсучасніші технології й інноваційний підхід у всіх напрямах діяльності.
Бізнес Shell Retail вийшов на український ринок 2007 року. Нині мережа АЗС Shell налічує 132 станції у 20 областях країни. Shell пропонує клієнтам високоякісне пальне, а також 5 модулів зарядки електромобілів, що вже встановлені. Однак станції Shell – це не тільки змога заправитися, а й відпочити в дорозі, придбати необхідні товари із широкого асортименту в станційних крамницях і смачно поїсти.
Це – компанія з унікальним шляхом творення бізнесу. Пропонуємо ознайомитися з цікавими фактами про Shell.
1.Shell розпочинала свій бізнес із мушель
Далекого 1833 року Маркус Семюель, власник невеличкого антикварного магазину в Лондоні, вирішив розширити свій бізнес. Він урізноманітнив асортимент товару мушлями, які йому привозили зі східних морів. Попит на товар почав зростати настільки стрімко, що незабаром Маркус налагодив імпорт мушель із Далекого Сходу. Так він заклав підвалини свого експортно-імпортного бізнесу, якому судилося перетворитися на одну з провідних світових енергетичних компаній. А мушля стала її символом – брендом, який упізнають в усьому світі.
Із 1870 року, після смерті Семюеля-старшого, бізнес продовжили його сини, Маркус-молодший і Семюель. У 1880-х роках вони розширили діяльність і зайнялись експортом нафти. Однак доставляти її морським шляхом було проблематично, оскільки бочки, в яких вона знаходилась, займали багато місця в трюмах, а також могли протікати під час рейсу. І брати розв’язали цю проблему досить оригінальним способом: замовили цілий флот пароплавів для транспортування вуглеводнів наливом. Відтоді танкерний спосіб перевезення рідких вантажів став найпопулярнішим у світі. До речі, 1892 року «Мурекс» став першим танкером, який перетнув Суецький канал.
2. Для першого перельоту завдовжки 20 тис. км використовувалося пальне Shell
Крім транспортування нафти з Далекого Сходу, Shell також зайнялася і її переробкою, налагодивши виробництво пального високої якості. Саме на цьому пальному в грудні 1926 року відбувся безпосадковий переліт із Цюріха в Кейптаун.
Пілотував машину швейцарський льотчик Вальтер Міттельхольцер, який завжди брав із собою штурмана, щоб той міг вести фотозйомку під час польоту. Крім того, що Міттельхольцер був піонером у галузі аерофотозйомки, він також став одним із засновників авіакомпанії SwissAir. Ця різнобічно розвинена людина була піонером у багатьох сферах.
3. Концерн Shell був першим, хто почав випускати дорожні атласи для водіїв
Сьогодні супутникова навігація майже зовсім витіснила на задвірки історії паперові атласи автомобільних доріг. Однак упродовж майже 100 років атласи служили дороговказом для всіх водіїв по всьому світу. І саме Shell була першою компанією, яка іще на зорі розвитку автомобільного транспорту розпочала випускати дорожні атласи. Чимало таких видань стали бібліографічною рідкістю, тож Shell пишається своїм архівом величезної колекції дорожніх карт і атласів, виданих компанією у 1931–2010 роках.
Перший із таких атласів – карта автомобільних доріг Нідерландів (Shell Autokaart van Nederland).
4.Shell першою популяризувала водіння авто для жінок
У 50-х роках минулого століття співробітники відділу зв'язків із громадськістю Shell виявили, що попри розвиток сімейного автотуризму, водіїв-жінок у США було небагато, не кажучи вже про відсутність у них практичного досвіду водіння. Відтак організували рекламну кампанію, спрямовану на популяризацію автомобільного транспорту саме серед жіноцтва. Очолила її вигаданий персонаж – «Керол Лейн, організаторка автотурів для жінок».
Першою «Керол Лейн» стала Керолайн Айверсон Акерман, авіаторка й журналістка. Вона щороку долала тисячі миль по країні й давала практичні поради і рекомендації водіям-жінкам. Це не тільки підвищувало авторитет Shell у суспільстві, а й сприяло покращенню водійської грамотності.
5. До 2050 року Shell поставила ціль стати енергетичним бізнесом з нульовими викидами вуглекислого газу
Нещодавно Shell представила стратегію Powering Progress – «Прискорюючи прогрес», що визначає прискорений перехід бізнесу до нульових викидів. Мету щодо зменшення вуглецевої інтенсивності компанія досягатиме поетапно: до 2023 року – на 6-8%, до 2030-го – на 20% і до 2035-го – ще на 45%. І на 100% – до 2050 року (порівняно з вихідним значенням станом на 2016 рік).
А досягненню таких показників сприятимуть насамперед найефективніші технологічні інновації й виробництво альтернативних джерел енергії (зокрема, сонячної і вітрової).
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти