У початок
Як Shell відзначила День безпеки в українській мережі

Як Shell відзначила День безпеки в українській мережі

Також є російською мовою

Спецпроєкт

«Ми всі спілкуємося однією мовою — мовою безпеки. Ми займаємося різними справами в різних країнах, проте однаково пильні й поінформовані» — під таким девізом Shell відзначила День безпеки, який об’єднав працівників, клієнтів і партнерів компанії.

Масштабний захід відбувся 15 вересня в межах усієї глобальної мережі Shell: цього дня працівники всіх департаментів у всіх країнах, де присутня компанія (зокрема і в Україні), провели сесії, сфокусовані на питаннях безпеки, поділилися своїми повчальними історіями й найкращими практиками. До речі, це один із чудових прикладів принципу постійного усвідомленого навчання в компанії: навіть якщо хтось і припустився якоїсь помилки, важливо винести з неї урок, а не заплющувати очі, не боятися щось змінювати.

Цьогоріч Міжнародна нафтогазова асоціація IOGP оновила «Життєво важливі правила» (ЖВП), які є обов’язковими для всіх енергетичних компаній, їхніх постачальників і підрядників. Зазначимо, що їх впроваджено у діяльність Shell в Україні ще з 2009 року, і відтоді правила стали невід’ємним складником корпоративної культури. Дотримання цих правил допомагає уникати ризиків й відповідальніше ставитися до роботи. Оновлення ж полягає в переході від 12-ти до 9 стандартизованих галузевих ЖВП. Тож нинішній день був насичений спілкуванням і диспутами стосовно цих правил та важливості їх дотримання.

Але особливо приємно, що в Україні Shell – одна з перших компаній, яка їх упроваджує. І це закономірно, адже, за словами генерального директора Shell Retail в Україні Петера Керекдярто, «…безпека — одне з найуживаніших слів у нашій компанії як в офісі, так і на АЗС. Ми постійно аналізуємо потенційні ризики й нещасні випадки в енергетичній сфері, визначаємо, які уроки варто засвоїти і як уникнути загроз для життя та здоров’я людей. Крім того, ми щомісяця проводимо тренінги на всіх наших АЗС, як професійно реагувати на непередбачувані ситуації. День безпеки в Shell є надзвичайно важливим і в нашій глобальній, і в українській мережі, адже в його рамках ми підвищуємо рівень поінформованості про безпеку в компанії за допомогою широкого спектру дискусій і заходів, зокрема завдяки тренінгам. Коли йдеться про безпеку, ми всі маємо спілкуватися однією мовою».

Безпека під час відвантаження пального, та й загалом під час перебування на АЗС, — украй необхідний чинник не тільки для працівників станцій, а й для всіх, хто бере участь у цьому процесі: і постачальників, і партнерів, і, звичайно ж, водіїв та пішоходів. Адже станції працюють цілодобово, за будь-яких погодних умов, нерідко далеко від населених пунктів, до того ж надають, окрім заправляння, доволі широкий спектр супутніх послуг. Це своєрідний мікросвіт, зі своїми особливостями й специфікою життя. Насамперед варто стежити за дотриманням протипожежних правил: неохайність (наприклад, куріння на території), недбале поводження з окремими механізмами можуть призвести до вельми трагічних наслідків. Є загроза й отруєння випарами пального під час робіт у замкненому просторі. А через неуважність бувають випадки й пограбування водіїв або ж напади на працівників станцій.

Як повідомляють досвідчені працівники, найвищі ризики на АЗС стосуються заїзду на станцію й руху автівок її територією. На жаль, культура водіння в Україні ще не настільки висока, як європейська. Тому працівники Shell виступають у ролі своєрідних «амбасадорів» із покращення цієї ситуації. Оператори навчаються вміло керувати об’їзним, вхідним та поточним рухом транспорту на АЗС. До речі, Shell також навчає колег, як діяти під час спроби пограбування (маловідомий факт, але насправді на АЗС обмаль готівки завдяки зростанню популярності безготівкових платежів), або ж як реагувати на непередбачувану поведінку деяких неадекватних водіїв.

Варті уваги інновації у сфері безпеки, і ними ділиться з читачами керівник відділу охорони праці, промислової безпеки та охорони навколишнього середовища Валентина Забеліна: «Безпека – головний пріоритет для Shell на всіх рівнях її діяльності. А для нас як для ритейл-бізнесу передовою безпекових ризиків є АЗС. Тому ми системно навчаємо персонал дотримуватися правил, щоб попереджати будь-які ситуації. До того ж, усі співробітники вже на етапі прийняття на роботу проходять тренінги з безпеки. Тому наші працівники завжди в курсі нововведень і завжди напоготові. Зазначу, що всі наші офлайн- та онлайн-зустрічі починаються коротким брифінгом про безпеку, який включає інформацію про евакуаційні виходи й безпечне перебування в тому чи іншому приміщенні. Щомісяця на АЗС проводяться практичні тренінги, як діяти в критичних ситуаціях. Своїми досягненнями начальники АЗС діляться за допомогою спеціального онлайн-застосунку WorkJam. Це інструмент, який дає змогу працівникам завжди бути поінформованими й напоготові. Наостанок зазначу: правила безпеки на АЗС поширюються не лише на працівників, ми дбаємо й про безпеку підрядників, і передусім клієнтів. Наша мета — нуль, що означає «нуль аварій, нуль травм».

До речі, додатком WorkJam варто активно користуватися всім працівникам Shell: у ньому систематично публікуються вельми цікаві й корисні матеріали зі сфери діяльності компанії, анонсуються нові заходи й конкурси.

І насамкінець — трохи з безпекової практики, адже в дорозі трапляється чимало неочікуваних моментів, які вимагають від нас бути уважнішими. Це правило «Лінія Вогню», яке актуальне і для пішоходів, і для водіїв: «Не заходьте й не дозволяйте іншим заходити за лінію вогню». Тобто кожен, перебуваючи на території АЗС, має сказати собі: «Я обираю своє місце розташування таким чином, щоб уникнути об'єктів, які рухаються, ламаються чи падають; транспортних засобів, що пересуваються; неконтрольованого скидання тиску». Дотримуймося цього простого правила, і воно допоможе краще контролювати ситуацію й запобігати небезпекам. 

Як бачимо, АЗС — це справді окреме, особливе середовище зі своїми винятковими «законами», нормами поведінки й вимогами. Однак якщо дотримуватися правил безпеки, то перебування на АЗС буде і результативним, і корисним, і приємним.

Довідково

Shell в Україні

Shell — глобальна група енергетичних та нафтохімічних компаній, яка діє в понад 70 країнах, а загальний штат становить 83 тис. працівників. Одна з її цілей — забезпечення сталого майбутнього. Для цього Shell використовує найсучасніші технології й інноваційний підхід у всіх напрямах діяльності. Компанія інвестує в розвиток енергетики (зокрема низьковуглецевої, а також у вітрову й сонячну) й нові види пального для транспорту (серед них — удосконалене біопальне й водень).

Shell Retail увійшла на український ринок 2007 року. Відтоді мережа АЗС під брендом Shell управляється Royal Dutch Shell. Shell Retail Ukraine входить до кластеру Центральної та Східної Європи Shell Downstream.

Нині мережа АЗС Shell нараховує 132 станції у 20 областях України. У компанії працює близько 1 500 людей. Shell пропонує клієнтам високоякісні нафтопродукти, включно з пальним Shell V-Power, дизельним пальним і скрапленим вуглеводневим газом (СВГ), а також широкий асортимент супутніх товарів, зокрема смачну їжу й напої. Окрім того, Shell прагне відповідати потребам власників електромобілів, кількість яких постійно зростає, тому завдяки співпраці з партнерами на українських АЗС було встановлено п’ять швидкісних електрозарядних модулів.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти