На українському ринку з’явилися пропозиції закупівлі дизельного пального, яке було доставлено до одного з дунайських терміналів танкером Gen. Polad Hashimov на початку березня. Як свідчить сервіс відстеження суден Marine Traffic, судно вирушило з грузинського порту «Батумі» 26 лютого.
Текст доповнено позицією постачальника.
Власник ресурсу заявляє, що пальне вироблено на НПЗ Туркменбаші, проте трейдери, що ознайомилися з наданими результатами дослідження, вказують на можливе російське походження ресурсу.
«Показники дистиляції не дуже схожі на туркменські. У туркменського дизпального дистиляція при 350°С ніколи не перевищує 95%», — розповідає трейдер, який має досвід постачань зокрема й туркменських нафтопродуктів в Україну.
Також викликають питання температурні показники дизпального. Згідно з паспортом, продукт має температуру фільтрації -20°С і температуру застигання -30°С. Теоретично такі показники можна технічно отримати після додавання до туркменського продукту депресорної присадки. Разом із тим, згідно з грузинським законодавством, додавання присадок і компонентів до нафтопродуктів на терміналах заборонено.
«Зробити з туркменського ДП зимове у танкері чи на терміналі у Батумі було б неможливо. Але головне, що постачання туркменського ресурсу через дві морські перевалки зараз не мають жодного економічного сенсу», — каже оператор морських постачань в Україну.
Учасники ринку припускають, що продукт із танкера Gen. Polad Hashimov, найімовірніше, має російське походження. Це не перший і ймовірно не останній випадок, коли постачальники намагаються видати російські нафтопродукти за неросійські. Раніше enkorr повідомляв про танкери Anna й Malik Alyiev, які везли російське дизпальне під виглядом албанського і турецького продукту.
До enkorr звернувся власник ресурсу, який надав роз’яснення щодо постачань туркменського дизпального. Це компанія Yug-Neftegaz Private Limited, яка має українське коріння й працює з 2008 року у галузі розвідки і розробки нафтогазових родовищ у кількох країнах світу, включно з Туркменістаном.
Компанія надала enkorr копії документів про туркменське походження продукту. Yug-Neftegaz Private Limited має договір з давальницької переробки нафти на Туркменбашинському комплексі нафтопереробних заводів і здійснює реалізацію отриманих нафтопродуктів.
Стосовно нетипових параметрів якості дизельного пального, зокрема його морозостійкості, представник компанії зазначив, що цей продукт було виробленоp на спеціальне замовлення із додаванням депресорної присадки для подальшого постачання в Україну.
У компанії додали, що постачання продукту з покращеними показниками морозостійкості відбулося вдруге, перший танкер було розвантажено наприкінці минулого року.
Зі слів співрозмовника з Yug-Neftegaz, конкурентну цінову пропозицію туркменського продукту обумовлено зміною кон’юнктури ринку в країнах Середньої Азії через антиросійські санкції Євросоюзу. Вони змусили російських виробників збільшити обсяги постачання нафтопродуктів у регіоні, що призвело до зниження цін і зменшення попиту на туркменське паливо.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти