У початок

Різні «Маліки»: пальне, що визвало підозри, — з минулих рейсів Malik Aliyev

Пропозиції постачання пального з судна Malik Aliyev, не мають відношення до пального, яке танкер узяв на борт у турецькому порту «Мармара» й станом на 3 березня транспортує Чорним морем. Про це enkorr повідомив представник міжнародної трейдингової компанії, що є власником ресурсу, який наразі перебуває на борту Malik Aliyev.

«Ми справді зафрахтували Malik Aliyev для завантаження у порту «Мармара» (Турція). Він завантажився 28 лютого і зараз іде Чорним морем на рейд Суліни (Румунія). Це пальне індійського виробництва з відповідним сертифікатом походження. Якісні характеристики суттєво відрізняються від тих, що було опубліковано», — сказав трейдер, додавши, що компанія не планує продавати це на українському ринку.

Він припустив, що пропоноване за 34 грн/л пальне, згадане у публікації enkorr, Malik Aliyev міг доставити в Україну у попередні рейси в лютому 2023 року. Він також звернув увагу на те, що у документах, наведених у публікації, назву танкера вказано неправильно: Malkiv Aliyev замість Malik Aliyev.

Як повідомлялося, у південних регіонах з’явилися пропозиції дизпального за ціною, яка може вказувати на його російське походження. Судячи з документів, що надають продавці ресурсу, йдеться про партію продукту обсягом 2 257 т, яку було привезено в Україну танкером Malik Alyev. Ресурс пропонується на умовах EXW Рені за 34 грн/л або з доставкою у столичний регіон за 35,2 грн/л.

Результати лабораторних випробувань, які надає продавець ресурсу, датовані 26 січня. Згідно з документом, продукт має турецьке походження, а виробником фігурує компанія ELM Kimya з турецького міста Бурси. Разом із тим, пальне відноситься до арктичного сорту і має показник граничної температури фільтрованості (CFPP) -26°С, що вкрай нехарактерно для турецьких НПЗ. Зазвичай такі властивості має дизельне пальне виробників, розташованих у північніших територіях, зокрема в рф. Також у паспорті не зазначено фактичної густини цього ДП.

Опитані трейдери вказують на неадекватно низьку ціну пропозицій. Розрахунок показує, що ціна 34 грн/л еквівалентна $902/т на умовах CIF Рені з маржею трейдера. Це означає премію біля $80/т до значення котирувань ULSD FOB Med агенції Platt`s за 28 лютого, тоді як аналогічні показники більшості продукту з підтвердженим неросійським походженням у дунайських портах складали наприкінці лютого $120-160.

Разом із тим, якщо вважати, що ресурс прибув у Рені 26 січня, а значить його було завантажено у Мармарі 21-22 січня, то ціна на умовах диференціалу до середнього значення котирувань за цей період складе -$77, що критично суперечить умовам трейдингу в Чорному морі. «Ми імпортували в січні індійське пальне з Туреччини, собівартість складала більше 40 грн/л. І це при тому, що маємо гарні умови на OPET (термінал в порту м. Мармара)», — каже керівник однієї з трейдингових компаній.

Зі слів трейдерів, що оперують у південному регіоні, пропозиції з продажу згаданого пального, зокрема і через свій telegram-канал, надає компанія «Конкорд». Як зазначено в описі створеного у січні 2023 р. каналу, «Concorde — провідний холдинг із прямими імпортними контрактами і якістю від кращих європейських виробників дизельного пального». У столичному регіоні торгівлю веде ТОВ «Хімічна інвестиційна компанія».

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти