У початок

Все більше й більше: частка постачань LPG з балтійських терміналів зросла до 40%

Балтійські й польські трейдери, які продають дешевий газ російського походження, продовжують опановувати український ринок, виштовхуючи інших постачальників. За дванадцять днів березня українські компанії розмитнили 23 тис. тонн СВГ. Приблизно 16 тис. тонн продукту з цього обсягу, за оцінками enkorr, мали російське походження.

У першій половині березня понад 90% обсягів постачань газу здійснювалося лише з трьох країн: Польщі, Латвії й Литви. Продажі з інших країн стають невигідними на тлі низького попиту в Україні. Зворотною стороною зменшення джерел постачань є скорочення використання залізничних цистерн у перевезеннях. З початку року частка імпорту СВГ залізничним транспортом зменшилася з 40% до 25%.

«Постачання залізницею є економічно ефективнішим способом постачання порівняно з автотраспортом винятково при дотриманні двох умов: великої відстані постачання і великого обсягу партії. Оскільки зараз 80% обсягу постачання — це ресурс російського походження, який їде з близьких базисів (кордон рб і Польщі) або з країн Балтії (з необхідністю зміни залізничної колії з 1520/1435/1520), то і потреби в постачаннях залізницею немає. Більш того, в центральних і східних областях ціна на скраплений газ є такою ж, як і на заході країни, бо українські виробники намагаються конкурувати з російським продуктом, тому постачання в ці регіони залізничним транспортом теж недоцільні. Отже, всі власники рухомого складу зараз несуть шалені збитки, їхні послуги непотрібні, й це системна проблема», — каже керівник групи GT Владислав Колодяжний.

У першій половині березня кількість угод на постачання залізничних партій СВГ в Україну значно скоротилося. За даними enkorr, продукт казахстанського й американського виробництва продавався за $770-810/т на умовах DAP Ізов. Цінові пропозиції газу зі Швеції й Нідерландів, який польські компанії закуповують за довгостроковими контрактами, на українському кордоні складають $950-970/т DAP Ізов.

«Пропозиції залишаються високими попри зниження котирувань пропану у північно-західній Європі: з початку березня котирування пропану CIF ARA обвалилися на $150, до $484. «У нас обмежені обсяги пропану, тому ми поки що тримаємо ціни», — каже польський трейдер, який возить газ із Гданська.

Ціни на автомобільні партії газу з польських і балтійських терміналів цього тижня майже не змінилися, проте за окремими угодами було здорожчання у межах $20. За даними еnkorr, угоди укладалися в діапазоні $630-710/т. «Компанії намагаються піднімати ціни, але через низький попит з боку України це вдається далеко не всім», — каже постачальник газу з Польщі. Втім, подальші спроби підняти ціни можуть припинитися, вважають учасники ринку, вказуючи на падіння котирувань у регіоні ARA. Ціни на білорусько-польському кордоні вже відреагували, ПБТ на умовах DAF Брест здешевшав на $5, до $450-455/т.

На південному напрямку активність українських покупців газу залишається низькою через високі ціни, які пропонують румунські компанії. У середині березня рівень пропозицій на автомобільні партії ПБТ з терміналу у Галаці не змінився й складає $770-780/т, але з початку місяця звідти було продано лише одну автоцистерну продукту.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти