У початок

Виробники проти трейдерів: липневі премії ДП рухаються врізнобіч

У липні західні й південні трейдери були змушені підвищити націнки на гуртові партії ДП через зростання собівартості морських постачань. Це стало наслідком війни між Ізраїлем та Іраном, під час якої судновласники суттєво підвищили ставки фрахту. Водночас деякі компанії-виробники знайшли резерви для зниження премій, щоб в умовах зменшення попиту утримати позиції на українському ринку.

Премії на залізничні партії ДП, що відвантажувалися з порту «Гдиня» на умовах DAP, зросли в середньому на $1/т, до $50-56/т до CIF NWE без ескалації.

«Нам вдалося продати трохи дорожче, оскільки Orlen Lietuva порізав обсяги на липень деяким покупцям», — пояснив зростання націнок один з польських трейдерів.

Ціни вгору також штовхало підвищення вартості великих танкерних партій, що надходили у порти Польщі у другій половині червня. Зі слів трейдерів, через конфлікт на Близькому Сході премії у Гдині зросли в середньому на $2-3/т.

Поїзди, що будуть відвантажуватися з термінала PERN у Дембогоже, було продано за $21-26/т до котирувань CIF NWE без ескалації. Це на $1-3/т дорожче порівняно з червневими угодами.

На відміну від незалежних постачальників, Orlen не став підвищувати липневих премій. Залізничні обсяги з термінала в Журавиці були продані за +$59/т до CIF NWE, це на $6/т менше порівняно з червневим рівнем. «Вочевидь перемовини українських компаній з Orlen на конференції пройшли результативно», — зазначив один з покупців.

Нагадаємо, 17 червня відбулася міжнародна конференція Petroleum Ukraine. Warsaw’25, де Orlen був представлений численною делегацією. З литовської Моцкави великі залізничні партії ДП будуть відвантажуватися за $21-23/т до CIF NWE, що зіставно з рівнями червня.

Автомобільні партії ДП з постачанням у липні зі східних польських терміналів пропонуються за +$50-65/т до котирувань CIF NWE без урахування ескалації. Умови продажів залишаються без змін уже кілька місяців поспіль, тоді як обсяги реалізації поступово зменшуються. «Через зростаючу частку залізничних перевезень продажі з терміналів як напрямок бізнесу поступово вмирає», — констатує представник компанії Anwim.

Перемовини щодо умов постачань баржевих партій з румунської Констанци затягнулися до початку липня. Ірано-ізраїльський конфлікт додав призвів до того, що вхідна ціна танкерів дедвейтом 30-80 тис. т у портах середземноморського басейну підскочила на $4-6/т.

Через це перед операторами паливного термінала Констанци постав непростий вибір — або перекласти витрати на покупця, або зберегти червневі умови й перечекати ціновий шторм на фрахтовому ринку. Обтяжені на додачу податком 0,5% з обороту, румунські трейдери принаймні останні три місяці працюють з нульовою рентабельністю.

«Ми завершуємо продажі червневих запасів і чекаємо стабілізації цін у Середземному морі, перш ніж купувати новий вантаж на липень», — сказав один з трейдерів, що працює у Констанці.

«Зараз виправдана націнка на баржах це $28/т з огляду на те, що морські вантажі здорожчали на $5-6/т», — зазначив інший оператор Oil Terminal.

Опитані трейдери й покупці повідомили, що на липень премії на баржі з Констанци зросли з $24-25/т до $24-28/т до котирувань CIF Med. Вартість перевезення при цьому майже не зазнала змін порівняно з червнем і становила $17-19/т.

Танкерні партії дизелю з Греції було продано фактично на червневих умовах, тобто $17-20/т до котирувань FOB Med, зазначили опитані учасники ринку. При цьому по окремих угодах відбулося здорожчання фрахту на $1-2/т, що було зумовлено збільшенням запитів на перевезення бензину морським шляхом.

На початку липня автомобільні партії на дунайських терміналах продавалися з націнками $49-74/т до котирувань CIF Med. При цьому собівартість постачань з Румунії, Греції й Туреччини рахувалася на рівні $62-71/т.

Наведені діапазони свідчать, що профіцит ресурсу на півдні зберігається, але деяким компаніям вдається впіймати маржу.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти