У початок

В Сокулці чудова погода, в Пйотркув-Трибунальському знову дощить

На початку лютого попит на автогаз у Польщі залишається слабким, що сприяє утриманню низьких гуртових цін на внутрішньому ринку. «Суміші на ринку в лютому дуже багато. Вартість російського продукту на сході Польщі починається від 2200 зл/т», − каже один із польських трейдерів. Основна кількість пропозицій гуртових партій російського автогазу перебуває в межах 2250−2280 зл/т ($563−570/т), що відповідає рівню кінця січня.

Як повідомляв enkorr, у січні обсяги відвантажень газу з росії в Польщу збільшилися на 18%, до 91,2 тис. тонн. При цьому основне зростання забезпечили газові суміші, тоді як постачання пропану зменшилося. На експортному напрямку справи у продавців російського ресурсу йдуть набагато краще. «Біля терміналу Сокулки стоять черги газовозів. Покупці скаржаться, що наливають повільно», − каже менеджер польської компанії, знайомий із ситуацією. Протягом січня спостерігається зростання кількості українських клієнтів, охочих імпортувати недорогий і підозрілий, але забезпечений достатніми документами продукт. На початку лютого вартість автомобільних партій ПБТ зі східних терміналів Польщі з урахуванням транспорту до українського кордону становить $617−645/т, це на $5/т менше порівняно з минулим тижнем.

Ціни неросійського ПБТ зменшилися в середньому на 35 зл/т і становлять 2700−2880 зл/т на сході Польщі. В Україну автомобільні партії суміші на початку лютого пропонувалися по $730−754/т. Продавці європейського й американського ресурсу кажуть про кратне скорочення обсягів реалізації. Так, наприклад, компанія Unimot зі свого терміналу у Пйотркув-Трибунальському протягом січня відвантажила в Україну лише 13 газовозів (220 тонн) газу.

На ринку пропану ситуація не зазнала суттєвих змін. Вартість автомобільних партій російського продукту на сході Польщі становить 2900−2950 зл/т ($725−738/т). Учасники ринку повідомляють, що обсяги пропозиції з росії досі обмежені. Ціни пропану, що надходить із балтійських портів, з урахуванням вартості транспорту у східні воєводства становлять 3200−3300 зл/т ($800−825/т). Протягом тижня пропан у Гданьску подорожчав на $5/т до $700−730/т.

В країнах Балтії вартість автомобільних партій ПБТ з урахуванням транспорту до українського кордону зменшилася на $10/т, до $682−727/т. На початку лютого Orlen Lietuva зменшив обсяги пропозиції газу після аварії на Мажейкяйському НПЗ, що сталася 30 січня. За словами учасників ринку, 12 лютого на виробництві мали стартувати планові ремонтні роботи, але через інцидент профілактичні заходи почнуться лише 19 лютого.

Під час ремонтних робіт відвантаження газу також будуть обмежені. «В Orlen пріоритет продажів на внутрішній ринок. Як будуть вантажити в Україну, побачимо», − каже один з покупців литовського газу. Поточна вартість газу на Мажейкяйському НПЗ становить €490−495/т ($530−535/т) на умовах FCA, що робить його найдешевшим неросійським ресурсом для українського ринку. Скорочення пропозицій газу від Orlen Lietuva і його посередників сприятиме додатковому зростанню попиту на дешеву суміш із польських базисів, вважають у Консалтинговій групі «А-95».

Залізничні обсяги пропонують по $720−760/т DAP Ізов/Ягодин, що відповідає рівням кінця січня. Постачальники повідомляють про помірний попит на газ у вагонах. З урахуванням транспорту до українського кордону, партії морського пропану, що надходить у балтійські порти Польщі, коштуватимуть $810−830/т DAP Ягодин/Ізов, це на $5/т більше порівняно з минулим тижнем. Ціна російської суміші не зазнала змін, вартість залізничних партій ПБТ на білорусько-польському кордоні 6 лютого становила $443−456/т.

В Румунії ціни скрапленого газу рухалися врізнобіч. Вартість продукту на румунських НПЗ минулого тижня зросла на $70−80/т, до $670−680/т. На думку учасників ринку, зростання цін на заводах зумовлено майбутньою зупинкою виробництва Rompetrol на ремонт, що триватиме з 10 березня по 30 квітня. Також повідомляється, що весною проводитимуть профілактичні заходи на заводі NIS у сусідній Сербії. В сумі ці фактори можуть спричинити помітне скорочення пропозиції на ринку.

На українському напрямку продажі газу невпинно зменшуються. Постачальники з півдня не можуть на рівних конкурувати з газом, що надходить польським кордоном. «Зараз російський газ в Україні в пошані. Але ми не можемо запропонувати ціну на $100 вище за продукт із США, Алжиру чи Єгипту», − каже оператор терміналу в Галаці, звертаючи увагу на розміри премій для морських партій ресурсу.

Попри зростання цін пропану Sonatrach, портові трейдери не підвищували пропозиції для України. Вартість автомобільних партій пропану й ПБТ в Галаці не змінилася й становить $690−700/т, тоді як у Мангалії суміш подешевшала на $20−30/т, до $670−680/т.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти