У початок

Зменшити ПДВ і переглянути акцизи: НАУ запропонувала свій рецепт зниження цін на пальне

Також є російською мовою

Нафтогазова асоціація України (НАУ) підтримує рішення Володимира Зеленського знизити вартість пального на АЗС за рахунок зниження ставки ПДВ, а також пропонує модернізувати ставки акцизу, що дасть змогу зробити ціни на бензин доступнішими для українських громадян. Про це повідомляє прес-служба НАУ.

«Проаналізувавши поточну ситуацію зі зростанням світових цін на нафтопродукти і ознайомившись із досвідом країн ЄС, асоціація визначила механізми, які допоможуть знизити роздрібні ціни на бензини і ДП для українських громадян», — йдеться у повідомленні.

Зокрема профільна асоціація пропонує знизити ставку ПДВ для пального з 20% до 7%. Як приклад НАУ вказує на Польщу, де з 1 лютого 2022 р. знижено ставку податку на додану вартість з 23% до 8%, завдяки чому ціна на пальне за день знизилася на 12%.

«В Україні зниження ставки ПДВ дасть ще один позитивний ефект — втратять свою економічну привабливість схеми продажу фіктивних документів на пальне несумлінними учасниками паливного ринку підприємствам реального сектора економіки з метою недоплати до бюджету ПДВ, — зазначають експерти. — Відповідно втрати бюджету від зниження ставки ПДВ може бути нівельовано додатковими надходженнями ПДВ і податку на прибуток від ліквідації схем».

По-друге, НАУ пропонує модернізувати акцизну політику для палива шляхом зниження акцизу на бензин і підвищення акцизу на скраплений газ таким чином, щоб (з урахуванням зниженої ставки ПДВ) ціни на скраплений газ залишилися на існуючому рівні, а ціни на бензин знизилися.

Це, на думку представників ринку, дасть змогу зробити ціни на бензин доступнішими для споживачів, підтримати національних виробників, які мають потенціал до збільшення обсягів виробництва, знизити імпортозалежність України й збільшити надходження у Дорожній фонд.

В асоціації зазначили, що близько 36% у вартості 1 літра бензину й 30% в 1 літрі ДП складають ПДВ і акциз (ставку якого зараз розраховано в євро). Це приблизно 13 грн у вартості літра бензину й 10,5 грн у ціні літра ДП.

По-третє, НАУ закликає уряд не вдаватися до зменшення існуючої граничної націнки для бензину і ДП, оскільки такий захід не дасть суттєвого виграшу для споживача, а для бізнесу призведе до суттєвих збитків і скорочення робочих місць.

«Зменшення торгової націнки не дасть змоги бізнесу покрити його витрати, такі як транспортування пального всередині країни, комунальні платежі, витрати на оплату праці, податки, перевірку якості палива, еквайринг, обслуговування станцій тощо», — йдеться у повідомленні НАУ.

Там зазначили, що ці витрати за останній рік зросли на 20%, тому зниження рівня торгової націнки може спричинити збитки від продажу нафтопродуктів. У результаті споживач виграє щонайбільше 50 копійок на літрі, але постраждає ціла інфраструктура.

Нафтогазова асоціація України впевнена, що зниження ПДВ і модернізація ставок акцизу на пальне дасть змогу ефективно розв’язати комплекс гострих проблем: знизити ціни на пальне без шкоди для бюджету, детінізувати паливний ринок, підтримати внутрішніх виробників, підвищити енергобезпеку й зменшити імпортозалежність України.

«НАУ звертається до президента, прем'єр-міністра, парламенту з проханням розглянути запропоновані додаткові механізми найближчим часом», – йдеться у заяві асоціації.

Нагадаємо, 22 лютого 2022 року у своєму зверненні президент України Володимир Зеленський пообіцяв, що вартість пального на автозаправних станціях незабаром стане меншою. За його словами, знизити ціни на заправках вдасться завдяки зменшенню розміру ПДВ на бензин і дизельне пальне.

Раніше думка про те, що для зниження роздрібних цін Україні слід діяти за прикладом Польщі й знизити ставку ПДВ, висловив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти