У початок

Поліпшення, але не прогрес: опубліковано проміжний податковий рейтинг мереж АЗС

Також є російською мовою

Консалтингова група «А-95» провела дослідження найбільших автозаправних мереж України щодо сплати операційних податків у січні-вересні 2021 р.. Його результати у статті «Королі й блазні-2: як сплачують податки мережі АЗС у 2021 році» представив директор «А -95» Сергій Куюн.

В аналізі автор посилається на проєкт «Рейтинг. Бізнес в офіційних цифрах», який опублікував оперативні дані щодо сплати податків мережами АЗС за дев'ять місяців 2021 року.

Зокрема експерт розрахував податкове навантаження на один літр пального, проданий дев'ятьма найбільшими мережами АЗС.

Лідерами рейтингу стали мережі ОККО, Shell й WOG з показниками 1,23 грн/л, 1,07 грн/л і 0,74 грн/л відповідно. Тоді як аутсайдерами було визначено «БРСМ», Sun Oil, Motto й Avantage 7, податкове навантаження на кожному літрі яких склало 0,31 грн, 0,24 грн, 0,22 грн і 0,15 грн.

Тим часом автор зазначає, що у всіх сегментах ринку відбулися несистемні зміни «податкових» показників порівняно з 2020 роком.

«У центрі уваги «БРСМ» — зростання «літрового» навантаження вдвічі, з 16 до 31 коп.. Похвально, та це вдвічі нижче, ніж у «Привату», і вчетверо, ніж у ОККО», — пише він.

Аналогічний приріст, за його словами, у мережі Avantage 7, яка утримує статус антилідера податкового рейтингу: у неї зростання склало лише з 8-ми до цілих 15 коп./л.

«Решта колег із «дискаунтерського» цеху — Sun Oil і Motto — залишилися на торішніх мізерних позиціях, хоч і вище за Avantage 7. І за те спасибі…» — йдеться у матеріалі.

На думку експерта, брак системності у змінах податкового навантаження говорить про те, що багато «королів бензоколонок», як і раніше, визначають її на власний розсуд.

«У річному обчисленні можна очікувати приросту податків щодо розглянутих найбільших мереж обсягом майже 400 млн грн, або близько 15% від показників 2020 року. Відповідно весь ринок дасть близько 1,3 млрд грн. І це попри різке зниження роздрібної маржі після запровадження держрегулювання», – пише Куюн.

На його думку, як 2020-ий, так і 2021 роки показують, що «заправний» ринок зберігає великий потенціал збільшення податкової віддачі. Найбільший потенціал зберігають у собі так звані мережі дискаунтерів, яких понад половину від загальної кількості станцій в країні — близько 3 600 одиниць.

«Для приборкання норовливих необхідна не лише більша увага податківців до касової дисципліни, а й ліквідація нелегальних обсягів пального, які найчастіше реалізуються «мимо каси». Це насамперед зупинення роботи міні-НПЗ й бар'єри на шляху імпортних паливних компонентів», — підсумував експерт.

Нагадаємо, раніше Сергій Куюн у статті «Королі й блазні: скільки податків сплачують мережі АЗС» провів аналіз рейтингу платників податків серед десятка найбільших мереж АЗС за підсумками 2020 року.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти