У початок

«Укртранснафта» має намір збільшити тариф на транзит російської нафти

«Укртранснафта» планує збільшити тариф на транзит російської нафти своєю ділянкою нафтопроводу «Дружба» у два етапи. Про це повідомило агентство Argus із посиланням на учасників ринку й підтвердили джерела «Ъ».

За їхніми даними, з 1 червня ставка за прокачування зросте на 25%, до 17 євро за тонну, а з 1 серпня — ще на 23,5%, до 21 євро за тонну. У «транснєфті» підтвердили, що компанія отримала відповідне повідомлення від «Укртранснафти», але пояснили, що компанія не веде жодних перемовин із українською стороною. У міненерго рф питання переадресували «транснєфті». За даними Argus, графік постачань на другий квартал передбачає зростання відвантажень нафти цим маршрутом на 30,5%, до 321 тис. барелів на добу (4,05 млн тонн).

Заплановане Україною здорожчання транспортування її територією стане другим з початку року. Так, тариф уже підвищувався на 18,3%, до €13,6 за тонну. Торік він також виріс двічі: з початку року до 9 євро за тонну, а потім з 1 квітня — на 27,8%, до 11,5 євро за тонну. При цьому, як повідомляли джерела на ринку, спочатку «Укртранснафта» розраховувала на різкіше збільшення вартості прокачування: з 1 квітня 2023 року компанія пропонувала підняти ставку вдвічі – до €27,2 за тонну, але не змогла узгодити таке зростання зі споживачами.

На цю мить, як пояснюють співрозмовники, знайомі з ситуацією, Україна провадить перемовини безпосередньо зі Словаччиною, Угорщиною й Чехією, які отримують нафту через південну гілку «Дружби». Але потім ці домовленості формалізуються із російським міненерго й «транснєфтью», яка історично вносить аванс за транзит через українську територію. У перспективі планується, що країни-споживачі перейдуть на пряму оплату транспортування нафти до своїх кордонів — зараз ця вартість закладається в ціну постачання нафти, і російські нафтові компанії, отримавши оплату, перераховують суму за прокачування «транснєфті».

Але, зазначає джерело, процес зміни механізму оплати транзиту буде нешвидким, оскільки йдеться не тільки про перерахування коштів, а й зміну системи контролю за обсягами і якістю нафти. У результаті торгівля російським сортом із прокачуванням «Дружбою» може переміститися з базисів «франко-резервуар Будківце» і «франко-резервуар Фенешлітке» на білорусько-український кордон.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти