Українські імпортери нафтопродуктів забезпечили польським компаніям у сфері постачання і транспортування близько $330 млн доходу в 2022-2023 роках. Такі розрахунки навів директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
У своїй авторській колонці «Як Україна допомагає Польщі» експерт зазначає, що польський напрямок імпорту нафтопродуктів з 0% 2021 року зріс до 36% у 2023-му. В абсолютних цифрах 2023 року це 2,1 млн т бензину, дизпального й скрапленого газу.
З них 20% – пальне польського виробництва, решта – транзит із польських портів, Німеччини й Литви з Латвією. 70% обсягу надійшло залізницею, решта – автомобільним транспортом.
«Отже, Україна надала імпульс завантаженню польських НПЗ, портів, залізниці, автошляхів», — зауважує Куюн.
Окрім цього, на його погляд, завдяки Україні сформовано великий пакет замовлень польським трейдерам, які останні два роки звітують про історичні рекорди прибутків.
«Останнє можна трактувати і як рекордні податки у польський бюджет», — наголошує автор.
За його розрахунками, якщо взяти середні тарифи на перевалку в портах, залізничне транспортування, перевалку на кордоні з вузької на широку колію й витрати на автоперевезення, це буде близько $330 млн за 2022-2023 роки.
Разом із цим він не виключає, що сума насправді може бути більшою, бо премії на пальне 2022 року «були фантастичними».
«Ще раз – це не товарообіг (той вимірюється мільярдами євро), це заробіток державних і приватних компаній Польщі», — додав Куюн.
Він також звернув увагу й на інвестиційні проєкти українських операторів у Польщі, зокрема UPG, яка інвестувала у придбання перевалювального терміналу у польському Щецині й провела модернізацію підприємства і створила чимало робочих місць.
«Мені особисто прикро чути, коли польські політики кажуть про Україну винятково у контексті допомоги, хоча ніколи не згадують і не говорять своїм виборцям про те, скільки їхня країна отримала за рахунок появи такого партнера, як Україна», — підсумував С.Куюн.
Нагадаємо, минулий рік український ринок нафтопродуктів прожив із цілком новою системою забезпечення, побудованою 2022 року й орієнтованою на європейський кордон. Детально про це у статті експертів «А-95» «Паливний ринок: що і чому змінилося».
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти