Співвласниця українського ТОВ «Юпіджі» (входить в орбіту «Укрпалетсистем») Вікторія Петренко увійшла до складу ради директорів Baltchem SA Zakłady Chemiczn, а Інна Яценко, яка з липня 2020 року була фінансовим директором «Юпіджі», стала головою правління польського підприємства.
Окрім цього, до ради директорів увійшов ще Дмитро Петренко. Відповідну інформацію опубліковано у Національному судовому реєстрі Польщі.
За даними видання Puls Biznesu, у грудні минулого року інвестиційний фонд Warsaw Equity Group оголосив, що продав 100% акцій Baltchem SA Zakłady Chemiczne. Одним із покупців виявився Ян Бобрек, ймовірно син Яна Едварда Бобрека, паливного бізнесмена зі Щецина. Газета пояснює, що сьогодні син керує компаніями Oktan Energy й Arcturus, заснованими його батьком.
Щодо другого власника, то інформація була неофіційною. За даними видання, ним стала українська компанія «Укрпалетсистем», яку створено 2003 року і яка керує мережею АЗС під брендом UPG. Зазначалось, що його частка у придбаному активі трохи більше 50%.
Тоді представники UPG цю інформацію спростували і заперечили будь-які інвестиції в Польщу.
Проте відомо, що «Укрпалетсистем» основні обсяги дизпального купує саме у компанії Arcturus. За даними Консалтингової групи «А-95», з терміналу у Щецині до української мережі постачається мінімум 30 тис. тонн продукту щомісяця.
Компанія Baltchem, яка має паливні термінали у Свіноуйсьце й Щецині, досі співпрацювала з багатьма зовнішніми підрядниками, але розірвала ці контракти. Зараз вона працює винятково на нового власника, тобто возить вантажі в бік України.
Як з’ясував Puls Biznesu, у галузі чути, що українці з UPG дуже активні на польському паливному ринку і є великим гравцем на ринку постачань в Україну, а зміна власників у Baltchem це дуже важлива подія для польської паливної промисловості. Понад те, мережа UPG була значним дистриб'ютором білоруського пального в Україні, і ці зв'язки не викликають ентузіазму у представників польського паливного ринку. Також сумнівно, що транзакція була приватною і, ймовірно, не підпадає під дію жодних правил із захисту критичної інфраструктури, зазначає видання. Проблема також і те, що один із двох морських терміналів працюватиме не на ринкових умовах, а забезпечуватиме потреби України, а це означає, що можливості польського імпорту будуть обмеженими.
Зокрема, за даними enkorr, остаточно невідомо, дизельне пальне якого походження прямує із зазначених польських терміналів в Україну. Одне із джерел цих постачань – термінали регіону АРА, які абсорбують великі обсяги пального зі всього світу, зокрема з росії. Учасники ринку також не виключають можливості прямого заходу танкерів з російським пальним у польські порти, адже багато танкерів неможливо ідентифікувати через вимкнення навігаційного обладнання.
Baltchem SA — лідер серед незалежних паливних терміналів у Польщі. Він пропонує перевантаження автомобільним, залізничним і морським транспортом у портах Щецина і Свіноуйсьце. Термінали здатні зберігати 168 тис. м куб. нафтопродуктів, метанолу, олії й мінеральних добрив.
UPG – одна з українських мереж, які розвиваються найбільш динамічно. Обсяг інвестицій за останні 5 років оцінюється майже у $100 млн. Проте джерела фінансування таких програм залишаються невідомими.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти