У початок

PKN Orlen звинувачують у завищенні цін на пальне на внутрішньому ринку

У понеділок Кшиштоф Балавейдер, президент Міської транспортної компанії (MPK) у Вроцлаві, заявив, що він очікує, що Управління з питань конкуренції та захисту прав споживачів (UOKiK) терміново розслідує, чи використовує PKN Orlen монополістичні практики на польському ринку рідкого палива.

З 1 січня 2023 року припиняється дія зниження ставки ПДВ на паливо і замість 8% знову становить 23%, але ціни на пальне на станціях не змінилися. Чимало оглядачів ринку, представників опозиції, а також підприємців зараз роблять свій аналіз цієї ситуації та оприлюднюють, наприклад, звіти до Вищої контрольної палати.

У грудні enkorr писав, що ціни на дизпальне у Польщі тримаються на високому рівні, попри падіння котирувань. Учасники ринку пояснювали це потребою компенсувати зміну ставки ПДВ з нового року.

У дописі у Facebook Балавейдер написав у понеділок, що в останні тижні 2022 року на ринку пального спостерігалися «штучно завищені ціни». Президент MPK оголосив, що звернеться до Управління з питань конкуренції та захисту прав споживачів для термінового розслідування монополістичних дій PKN Orlen.

Сама PKN Orlen пояснює, що цінову політику, до якої вона вдається, було спрямовано на захист клієнтів від цінових шоків, які можуть вдарити споживачів у результаті війни, що триває в Україні, й світової енергетичної кризи.

Прес-команда Orlen пояснила, що протягом останніх місяців PKN Orlen не повністю передала клієнтам зростання цін на пальне, викликане початком війни в Україні (як через ціни на товари, так і через несприятливий обмінний курс злотого), і таким чином обмежила динамічне зростання цін, викликане цими чинниками. 

UOKiK заявив, що не виключає втручання у зв’язку зі звинуваченнями проти Orlen, але президент UOKiK може втручатися в ціни, які стягують підприємства, лише в певних випадках, наприклад, якщо вони є результатом змови з іншою юридичною особою чи особами або зловживання домінуючим становищем позиції ринкових магнатів.

У понеділок головний економіст Orlen Адам Б. Чижевський повідомив PAP, що наприкінці року в Польщі роздрібну ціну було сформовано таким чином, щоб не призвести до зростання попиту, який в умовах обмеженої пропозиції мав би закінчуватися чергами на заправки й браком пального. Зі слів Чижевського, підтримання ціни на рівні, який гарантує збалансованість попиту і пропозиції, є свідомою політикою в усьому світі, а не лише PKN Orlen.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти