Україні вдалося наростити запаси пального на 7-8 днів — це приблизно половина від довоєнного рівня, а черги на заправках зникнуть, коли обсяги ресурсу в запасі досягнуть 14 днів. Про це заявила перший віце-прем'єр-міністр—міністр економіки Юлія Свириденко під час всеукраїнського телемарафону, повідомляє «Дзеркало тижня».
З її слів, упродовж березня-квітня вдалося переорієнтувати 97% каналів імпорту пального. Зараз його купують в Європі й доставляють через західні кордони.
Вона зазначила, що останнім часом вдалося у 10-15 разів збільшити швидкість і обсяги транспортування пального автотранспортом, а також залізничним і річковим транспортом. На польському кордоні були затримки через санітарний контроль, але урядам обох країн вдалося досягти компромісу – поляки запровадили зміни й додали людей, щоб пришвидшити ці процеси.
Обсяги імпортного ресурсу постійно зростають. Якщо в березні цей показник був на рівні 60 тис. тонн пального, то в квітні – уже 191 тис. тонн, у травні – 380 тис. тонн. Очікується, що в червні закупівлі зростуть ще більше, до 600 тис. тонн.
«Після того, як відпустили ціну, запаси (пального – ред.) зростають. У критичні дні це було на 2-3 доби, зараз – на 7-8 днів запасів дизелю і бензину. До війни було 15-16 діб, коли зможемо досягнути такого обсягу запасів, можна буде стверджувати, що черги зникнуть», – пояснила Свириденко.
Максимально можливий обсяг ресурсу купують в Європі й США. Європейський ринок не був готовим до підвищеного попиту, але потроху ситуація налагоджується.
Активну підтримку надають поляки, які передають пальне навіть з держрезервів.
Міністр додала, що ситуація вже виправляється, хоча черги ще є.
«Робимо все, щоб розв’язати логістичну проблему і ресурс потрапляв на український ринок», – запевнила глава Мінекономіки.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти