У 2021 році АТ «Укргазвидобування» закуповує щомісяця 5,5 тис. т нафти внутрішнього виробництва, тоді як роком раніше цей обсяг становив близько 1 тис. т, притому імпортного ресурсу. Про це в коментарі enkorr повідомив комерційний директор «Укргазвидобування» Сергій Федоренко.
За його словами, зараз підприємство шукає підрядника з перевезення нафти Української бурової компанії. Зокрема, згідно з оголошенням, опублікованим на сайті «Укргазвидобування», щомісяця потрібно перевозити 600 т ресурсу протягом півроку (загалом 3,6 тис. т). Пункт завантаження – Полтавська область, Гадяцький район, с. Сари, пункт розвантаження – с. Плішивець, Гадяцький р-н, Полтавська обл, вул.Польова, 17 (Тимофіївське УПВВ).
«Там нафту зайде в систему і піде по «трубі» на Шебелинський ГПЗ для подальшої переробки», – зазначив Федоренко.
Він підкреслив, що Українська бурова компанія – це «не другий і не третій приватний добувач», у якого УГВ купує сировину, і що на сьогодні завод має більш широкий спектр постачальників. Утім, топ-менеджер не став розкривати, хто саме.
«Ми приходимо на торги приватних компаній і купуємо сировину. Нам, звичайно, важко конкурувати з нелегальними НПЗ, але ми пропонуємо свою основну конкурентну перевагу – стабільність і ритмічність відбору сировини, і своєчасну оплату», – розповів Федоренко.
Відзначимо, «Укргазвидобування» в березні-2021 підписало контракт на постачання нафти обсягом до 4 тис. т щомісячно протягом року від ТОВ «Прилуцький нафтоналив» – основного постачальника сировини для Кіровоградської нафтової компанії (КНК), яку в кінці минулого року податківці викрили в нелегальному виробництві пального.
Як відомо, нелегальні виробники пального переробляють газовий конденсат і нафту внутрішнього видобутку, отримують бензин і дизельне пальне стандартів Євро-2 і Євро-3, реалізацію яких на внутрішньому ринку заборонено. Щоб уникнути оподаткування акцизом, здійснюють підміну товарного коду з фактичного 2710 (нафта і нафтопродукти) на код 3814 (розчинники). Надалі ця продукція спрямовується або на нафтобази для подальшого змішування з октанозбільшуючими компонентами, або безпосередньо на автозаправні станції, що було неодноразово задокументовано органами Державної фіскальної служби.
За оцінками Консалтингової групи «А-95», річний обсяг бензину і дизельного палива з міні-НПЗ досягає 500 тис. т, а бюджетні втрати від несплати акцизу і ПДВ можуть досягати 5 млрд грн на рік.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти