У початок

У січні обсяги постачань дистилятів через Суецький канал в Європу впали в 4 рази

Атаки хуситів у Червоному морі призвели до суттєвих змін у логістиці постачань нафтопродуктів зі сходу на захід. У січні кількість дизельних танкерів, що прямували з Азії й Близького Сходу в Європу через Суецький канал, скоротилася з 59 до 15, свідчать дані Консалтингової групи «А-95». Обсяги відправлень дизпального й газойлю цим маршрутом у січні зменшилися з 3,02 млн тонн, до 785 тис. тонн.

Через високу загрозу обстрілів цивільних суден у січні було припинено відвантаження палива з Катару, Китаю, Малайзії й ОАЕ. Основний обсяг постачань, 619 тис. тонн, через Суецький канал у Європу припав на Саудівську Аравію. Суднам, які везуть паливо з саудівських терміналів у Червоному морі, не треба проходити небезпечну наразі протоку Баб Ель Мандеб. Також у січні перетинали Суец танкери з Індії й Кувейту, обсяги постачань з цих країн становили 96 тис. тонн і 71 тис. тонн відповідно.

Дані відстеження товарних потоків свідчать про те, що в січні збільшилася кількість судновласників, які обирали обхідні маршрути, щоб дістатися європейського ринку. Якщо у грудні з країн Азії й Близького Сходу навколо африканського континенту в Європу було відправлено 300 тис. тонн дизпального й газойлю, то минулого місяця потік збільшився до 878 тис. тонн. У січні довгим маршрутом до Європи відвантажувалося паливо з Катару, Оману, Китаю й ОАЕ. Також чотири вантажі з дизпальним було відправлено навколо Африки з Індії й Саудівської Аравії.

Зменшення транзиту нафтопродуктів через Суец призвело до збільшення термінів і вартості доставки дизпального на європейський ринок. Перебої постачань і більш коштовна логістика стали головними причинами зростання котирувань у Європі.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти