У початок

Котирування ДП в Європі зростають на тлі обмежених постачань

З початку лютого на європейському ринку стрімко дорожчає дизельне паливо. Протягом тижня котирування CIF ULSD 10 ppm у Північно-Західній Європі зросли на $68−72/т, до $895−898/т, свідчать дані Консалтингової групи «А-95».

Фундаментальним чинником подорожчання є зростання котирувань сирої нафти. За останні кілька днів Brent додав у ціні близько $5/бар., станом на 9 лютого європейська суміш торгується на рівні $81,5/т. Втім, дизель дорожчає швидше за нафту, 3−9 лютого спред між котируваннями Brent і ULSD 10 ppm CIF NWE збільшився з $33,5/бар., до $38,4/бар.

Зростання котирувань дизпального відбувається через проведення ремонтних робіт на європейських НПЗ на тлі обмежених постачань продукту в регіон. В середині лютого має зупинитися НПЗ Exxon Mobil потужністю 191 тис. барелів на день у Роттердамі. На Мажейкяйському НПЗ Orlen Lietuva потужністю 190 тис. барелів на день з 19 лютого проводитимуть профілактичні роботи, внаслідок чого виробництво нафтопродуктів буде зменшено. Також в перших числах березня заплановані ремонти на румунському Rompetrol (104 тис. барелів на день) і сербському NIS (95 тис. барелів на день).

Додатковим чинником, що сприяє подорожчанню дистилятів, є чисельні атаки українських ПбЛА на російські нафтопереробні заводи. За останні три тижні ЗСУ уразили виробництва нафтопродуктів на «новатек усть-луга», «РН-туапсинський НПЗ», «ЛУКОЙЛ-волгограднафтопереробка», ільський НПЗ і афіпський НПЗ. Здійснені атаки поки що не вплинули на поточні обсяги відвантажень дизпального й газойлів із російських портів, але протягом лютого й березня обсяги експортних відправлень, наймовірніше, скоротяться.

Постачання дистилятів на європейський ринок зменшуються третій тиждень поспіль. Минулого тижня, який закінчився 4 лютого, в порти Європи й Туреччини надійшло 645 тис. тонн дизпального й газойлів, це на 162 тис. тонн менше, порівняно з тижнем раніше. Цього тижня очікується прибуття близько 560 тис. тонн дистилятів. На забезпечення європейського континенту зарубіжним ресурсом негативно впливають атаки хуситських повстанців у Червоному морі, внаслідок яких більшість нафтових компаній і перевізників не ризикують перетинати протоку Баб ель Мандеб. Індійський виробник Reliance в січні майже в шість разів скоротив відвантаження дизпального до Європи і переорієнтував збут палива на азійські країни. Стабільні постачання Червоним морем у європейському напрямку наразі здійснюють лише Саудівська Аравія й Єгипет, але вони не в змозі замістити повною мірою зниклі індійські вантажі.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти