У початок

У квітні Cosmo запустить перше в Японії виробництво SAF

У квітні компанія Cosmo Energy Holdings збирається запустити перше в Японії домашнє виробництво екологічно чистого авіаційного палива, що є кроком до мети країни замінити 10% авіаційного палива на більш чисту альтернативу, хоча проблеми зі скороченням витрат залишаються. Про це повідомляє Reuters.

Cosmo, третій за величиною нафтопереробник країни, вироблятиме SAF із використаної кулінарної олії на своєму нафтопереробному заводі (НПЗ) Sakai на заході Японії.

«Наша мета — збільшити постачання SAF до 300 тис. кілолітрів на 2030 рік за рахунок внутрішнього виробництва й імпорту», — сказав Такеші Такада, генеральний менеджер з розвитку нового бізнесу.

До 2030 року японські нафтопереробні підприємства повинні постачати SAF у обсязі, еквівалентному 10% від продажів авіаційного палива, оскільки Японія працює над боротьбою зі зміною клімату й долучається до глобальних зусиль зі скорочення викидів вуглекислого газу (CO2) від літаків.

Представник компанії сказав, що 300 тис. кілолітрів (1,89 млн барелів) буде достатньо, щоб забезпечити 10% продажів реактивного палива Cosmo.

Зі слів Такади, Cosmo планує виробляти 30 тис. кілолітрів SAF щорічно в Сакаї, постачати 150 тис. кілолітрів зі свого заводу Сакаіде на заході Японії, використовуючи біоетанол, та імпортувати 120 тис. кілолітрів від таїландської компанії Bangchak й інших азійських постачальників.

З його слів, нафтопереробник прагне налагодити досвід і відносини з клієнтами, випереджаючи конкурентів, виробництво й збут, попри проблеми зі скороченням витрат, забезпеченням сировиною й залученням покупців.

Проєкт Sakai, націлений на виробництво 24 тис. кілолітрів у 2025 фінансовому році після врахування технічного обслуговування майданчика, вже забезпечив більшість клієнтів, включаючи Japan Airlines (JAL), ANA та DHL.

Наступна мета Cosmo — розпочати виробництво SAF у Сакайде приблизно до 2029 року, а остаточне інвестиційне рішення очікується в 2026 фінансовому році. Обидва проєкти отримали державні субсидії, що покривають приблизно половину капітальних витрат.

Cosmo відмовився розкрити виробничі витрати Sakai або ціни на SAF, але компанія розраховує отримати прибуток за допомогою субсидій. За оцінками, SAF коштує в три-п’ять разів дорожче, ніж звичайне реактивне паливо.

Хоча більший обсяг виробництва може знизити витрати на дистрибуцію, значне скорочення витрат малоймовірне через обмеження сировини, яка становить значну частину витрат, сказав Такада.

«Схема субсидування Японії перебуває на середньому рівні за світовими стандартами. Країни конкуруватимуть, щоб запропонувати привабливі схеми субсидування для розгортання SAF, щоб зберегти статус аеропорту-хаба», – пояснив він.

Нещодавно завод у Сакаїде й три інші проєкти отримали частину державних субсидій обсягом 340 млрд єн ($2,3 млрд) протягом п’яти років для підтримки місцевого виробництва SAF.

Проєкти включають завод Eneos на 400 тис. кілолітрів у Вакаямі, завод Idemitsu Kosan на 250 тис. кілолітрів у Ямагучі й проєкт Taiyo Oil на 200 тис. на Окінаві. Вони всі ще перебувають на стадії проєктування.

Idemitsu також забезпечила окрему субсидію для проєкту на 100 тис. кілолітрів на своєму нафтопереробному заводі (НПЗ) у Чіба поблизу Токіо.

Ці проєкти – ключові для збільшення внутрішнього виробництва й задоволення очікуваного попиту Японії на SAF у 1,7 млн кілолітрів до 2030 року.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти