Минуло всього кілька днів відтоді, як Китай відповів на мита США власним набором приголомшливих зборів, але один куточок нафтового ринку вже переживає кризу, оскільки двостороння торгівля між двома важковаговиками руйнується, пише Bloomberg.
Ціна на пропан, різновид скрапленого нафтового газу, різко впала в США, оскільки продаж Китаю, його найбільшому споживачеві після Японії, більше не життєздатний.
З 31 березня по 9 квітня спотові котирування пропану в Монт-Белв’ю впали з 90 центів за галон ($469/т), до 60 центів за галон ($313/т). Китайські покупці спішно шукають альтернативні джерела палива, яке використовується для опалення й виготовлення пластмас, але трейдери користуються їхнім лихом.
Виробництво в США різко зросло завдяки сланцевій революції, а Китай отримав вигоду, нарощуючи свої потужності з виробництва пластику. До минулого тижня ці заводи живили експортну машину, яка сильно залежала від американських споживачів. Це все тепер розтоптано стрімкою ескалацією мит.
Китайські імпортери пропану відчайдушно намагаються розвантажити американські вантажі, які вони більше не можуть собі дозволити, в обмін на інші постачання. Але, зі слів трейдерів, їм пропонували заміну американського пропану з надбавкою до цін приблизно $130 за тонну, що приблизно в чотири рази більше, ніж вони були готові заплатити.
Серед покупців найбільше постраждали заводи дегідрування пропану (PDH), які перетворюють сировину на пропілен, будівельний матеріал для пластмас. Сектор уже працює з дуже низькою рентабельністю, оскільки значне нарощування потужностей підривається уповільненням економіки Китаю, що призвело до нижчих показників і відкладення нових проєктів.
Торгівля скрапленим газом із США до Китаю за останні роки стрімко зросла до приблизно $1 млрд на місяць. Близько 60% імпорту країни торік надійшло з Америки — майже в чотири рази більше, ніж від постачальника № 2 ОАЕ.
Крім того, вантажі з Близького Сходу часто змішують пропан з бутаном, який, як вважають трейдери, менш придатна сировина для китайських заводів.
Уздовж східного узбережжя Китаю як гриби почали рости заводи PDH, які наприкінці минулого року досягли майже 22 млн тонн, що приблизно втричі більше, ніж чотири роки тому, за даними Rystad Energy AS.
За даними дослідницької фірми, через мито на імпорт у 125% заводи втратили б $770 на кожній тонні американського пропану, який вони переробили минулого тижня. Але вони отримали б невеликий прибуток, перейшовши на вантажоперевезення з Близького Сходу, припустивши більш скромну плату в $30 за тонну за обмін, сказав аналітик Rystad Маніш Сейвал.
Тим часом американські експортери починають знаходити нових покупців у Європі, за даними Citigroup Inc. Іншою можливістю може бути Індія, якщо ціни впадуть далі, сказав Рістад.
Минулого тижня enkorr повідомляв, що мита Трампа проти Китаю обвалили котирування пропану й бутану в Європі на початку квітня.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти