Митні тарифи Трампа проти Китаю обвалили котирування пропану й бутану в ARA на початку квітня. Відлуння цього здешевшання докотилося до румунського й польського ринків, де гуртові ціни також зменшилися, хоча не так екстремально, як у північно-західній Європі.
Упродовж тижня котирування великих партій пропану в ARA обвалилися на $117/т, до $419/т CIF. Бутан здешевшав на $73/т, до $448/т. Пропан дешевшав більш стрімко, оскільки Китай почав відмовлятися від вантажів з США, намагаючись замінити їх на газ із Близького Сходу. Як наслідок, американські виробники збільшили пропозицію пропану на ринки північно-західної Європи й Середземномор’я з великими знижками. Варто зазначити, що торгівельна активність на ринку пропану у регіоні ARA була у квітні низькою, оскільки опалювальний сезон скінчився. Крім того, покупці зайняли вичікувальну позицію, сподіваючись на подальше зниження цін.
Ціни на автомобільні партії ПБТ на польських терміналах зменшилися на $10-19/т упродовж тижня, до $690-705/т на умовах FCA. З урахуванням доставлення до українського кордону автообсяги суміші здешевшали на $24-26/т, до $707-741/т. «Зниження у гурті було невеликим. Проте всі чекають наступного тижня й нових цін у Гданську», — сказав польський трейдер.
Гуртові партії пропану у Гданську впродовж тижня здешевшали лише на $5/т, до $770-780/т FCA, тому не відображають реальної ситуації на ринку. У компанії Gaspol очікують, що обсяги пропану, що продаються за термовими контрактами, наступного тижня здешевшають до $670-700/т.
Різке падіння котирувань в ARA позначилося на вартості російського бутану. Впродовж тижня залізничні партії продукту на білорусько-польському кордоні здешевшали на $100-118/т, до $437-477/т DAP Брест. Минулого місяця російські компанії збільшилися обсяги відправлень бутану й ізобутану в Польщу з 13,3 тис. т до 14,7 тис. т.
Зі слів трейдерів, у Польщі спостерігається збільшення продажів автогазу, але потужний сигнал на зниження вартості гуртових партій зламав наростальний тренд у роздрібних цінах. Цього тижня газ на колонках на півдні, сході й півночі країни продавався за 2,92-3,06 зл./л (31,5-33 грн/л), це на 0,08-0,18 зл./л (0,86-1,94 грн/л) дешевше порівняно з попереднім показником.
Ціни на ПБТ на литовських терміналах з урахуванням вартості транспорту до польсько-українського кордону впали на $45-59/т і становили $697-724/т. На 14-20 квітня Orlen Lietuva встановив ціни на рівні $605-610/т FCA Юодекай, це на $40/т менше, ніж поточного тижня. Цієї миті литовські пропозиції вигідніші за польські. Але наступного тижня гурт у Польщі, ймовірно, знову здешевшає. «З понеділка ціни будуть уже іншими. Ми всі хочемо розпродати старі запаси», — сказав польський трейдер.
Залізничні партії суміші на закарпатських базисах на початку тижня пропонувалися за $690-700/т на умовах DAP. На польському кордоні оферти були в діапазоні $720-800/т. Але з огляду на різке падіння котирувань в ARA пропозиції швидко втратили свою актуальність. «Після падіння постачальники навіть не озвучують цін», — сказав один із великих українських імпортерів газу.
На півдні ціни на скраплений газ теж зменшуються, але простір для маневру в румунських трейдерів невеликий, оскільки ціноутворення відбувається на основі прайсу Sonatrach, перегляд якого буде лише за три тижні. Як вважають учасники ринку, до квітневого зниження цін на пропан, яке становило $10/т, треба домалювати ще один нуль, щоб поточні пропозиції відображали реальне становище. Як наслідок окремі компанії трохи зменшили ціни, поступившись маржею.
Автомобільні партії легкої суміші у Галаці цього тижня здешевшали на $10-15/т, до $705-715/т. На початку тижня Bulmarket розвантажив 3 тис. т газу з Bwek Aruba й днями очікує наступну партію газу. На терміналі Unicom 10 квітня здійснював перевалку Gaz Explorer, який привіз 4,3 тис. т продукту.
У чорноморських портах ціни на скраплений газ змін не зазнали. У Мангалії автомобільні партії пропану пропонуються за $710-715/т, у Мідії легка суміш продається за $705-708/т. «У нас формульне ціноутворення, тому рухатися особливо нікуди», — сказав представник Unimot.
До Мідії нещодавно заходило судно Kuzguncuk, яке розвантажило 1,75 тис. т газу. «Початково це мав бути Beykoz, але вийшла заміна», — додали в Unimot. До Мангалії зараз прямує Beykoz, який доставить 3 тис. т газу. Зі слів представників компаній, через негоду на Босфорі газові вантажі до портів призначення цього разу дісталися з запізненням.
Якщо на ринку пропану компаніям поки що вдається тримати ціни, то бутан у Румунії здешевшав. Автомобільні партії продукту у Плоєшті цього тижня пропонуються за $595-605/т, це на $45-50/т менше ніж на початку квітня.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти