У початок

Тонка межа: «дизельні» трейдери намагаються тримати баланс

Ціни на дизельне пальне у гурті другий тиждень поспіль знижуються попри збільшення імпорту. Головну роль зіграв зовнішній ринок і зміцнення гривні. Також усе відчутнішим стає вплив податківців, які звернули увагу на деяких любителів подемпінгувати.

З 29 липня по 1 серпня європейські котирування змінювалися різноспрямовано з піковим зростанням у середині тижня в середньому на $19/т (0,78 грн/л) із подальшим відкатом назад. У тижневій динаміці приріст був не суттєвим: $5/т (0,21 грн/л).

Додавало темпів здешевшанню й зниження валютного курсу, який з 19 до 30 липня зберігав нисхідну динаміку. Щоправда, останні декілька днів гривня знову почала сповзати: за тиждень долар зріс на 0,25 грн/$, до 41,23 грн/$ (станом на обід 2 серпня).

Згідно з моніторингом Консалтингової групи «А-95», середня вартість дизпального з 29 липня по 2 серпня зменшилася на 0,42 грн/л, до 44,62 грн/л, за липень — на 0,72 грн/л.

Динаміка гуртових цін на дизельне пальне у липні-серпні 2024 р., грн/л

На півдні за тиждень вартість ресурсу зменшилася з 42,60-43,30 грн/л до 42-42,50 грн/л. По нижній планці обіцяли продати ресурс у «Ойлтехсервіс» (42 грн/л), трохи вище у «Факторі» (42,15 грн/л), «Паралель-М ЛТД», «Нексен Ойл», «Юкас Петроліумі» (за 42,20 грн/л у кожній).

Зі слів трейдерів, статус «ризикового» від податкової й місячне зниження постачань трохи вирівняли конкуренцію. Багато компаній перебувають у статусі «ризикових», позбавляються його, але впевненості, що це надовго, немає. Наприклад, за чутками, минулого тижня зняли «ризиковість» «Фаворит» і «Фактор». Але цілісної картини немає, на ринку кажуть, що половина компаній частково блокована податковою. Однак це має позитивний ефект.

«Демпінгу стало менше. Всі стараються продавати більш-менш на одному рівні й з маржею», — розповіли в одній із компаній.

Та деякі рецидиви все ж трапляються. Зі слів імпортерів, на тижні відзначився «Арстак» – 41,60 грн/л, хоча решта не наважувалась падати нижче 42 грн/л.

«Звісно, вони («Арстак» — ek) все продали», — резюмував один зі співрозмовників.

Щодо попиту, то, за оцінками учасників ринку, він був трохи гіршим, ніж тиждень тому. Далися взнаки збільшення постачань пального й зменшення попиту з боку генераторів, які змогли передихнути завдяки покращенню електропостачання.

Обсяги знову зростають

З 22 по 28 липня середньодобовий імпорт дизелю з південних напрямків зріс на 22% (до 10 тис. т). Додали Румунія й Греція – на 14% і 37% відповідно (до 6,05 тис. т і 3,91 тис. т на добу).

Водночас на заході постачання зросло на 39%, до 8,7 тис. т.

Суттєво збільшилося відвантаження дизелю з Литви — на 89%, до 1,88 тис. т. Додали в обсягах як автомобільні, так і залізничні партії ресурсу. Як раніше повідомляв enkorr, з 15 по 21 липня середньодобовий імпорт дизпального з Литви вагонами знизився в 6 разів порівняно з тижнем раніше. Позаяк, зі слів імпортерів, проблем з доставленням не було, тому зниження, швидше за все, було пов’язане з графіком відвантаження. Але в серпні, ймовірно, постачання залізницею з Литви скоротяться через проведення реконструкції на терміналі в Моцкаві.

Зазначимо, що 1 серпня Orlen Lietuva анонсував зниження вартості дизелю на наступний тиждень на $26-27/т, до $773-790/т залежно від базису. Водночас, згідно з даними telegram-каналу «УНТК», ціна на орленівський ресурс для українських компаній зменшилася на 1,1 грн/л, до 39,70-40,40 грн/л.

Крім Литви, зросло відвантаження дизельного пального з Польщі (+27%) й Угорщини (+65%). А ось із Німеччини — знизилося на 86% завдяки відсутності залізничних постачань.

 

Зі слів учасників ринку, реалізація пального на заході цього тижня виявилася кращою за минулий. Імпортери пов’язують це з сезонністю.

Щодо цін, то за тиждень їх діапазон став ширшим і охоплює 43-45 грн/л. За 43-43,20 грн/л залежно від регіону можна придбати пальне в УНТК, за 43,15 грн/л — у «Мартін Трейду».

Попри зростання валютного курсу, ймовірне зниження котирувань сприятиме збереженню здешевшання дизелю в гурті наступного тижня. А впевненості у нисхідній динаміці, яка спостерігається на зовнішньому ринку, додають ф’ючерси на газойль на лондонській біржі, які на 16:45 2 серпня знизилися до $719.

 

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти