Дизельна дієта, на якій сидів український ринок протягом липня, почала давати результати — запаси продукту зменшилися, а вітчизняні трейдери почали хоч щось заробляти. Отримати зайву копійчину не проти й закордонні постачальники, тому деякі польські й румунські компанії підвищили серпневі премії на вагони й баржі.
Автомобільні партії дизпального зі східних польських терміналів наприкінці липня пропонувалися з преміями $57-70/т до котирувань CIF NWE без урахування ескалації, це на $1-2/т менше порівняно з серединою місяця. Ситуація з продажами автообсягів протягом липня не зазнала суттєвих змін. Низькі продажі палива машинами польські трейдери пояснюють браком водіїв і високими цінами, які обмежують ареал збуту.
Премії до котирувань CIF NWE на залізничні партії дизпального з постачанням у серпні зросли з $70-73/т до $72-77/т без ескалації на умовах DAP. «Під час переговорів у другій половині липня відчувався жвавий попит на серпневі партії, тож ми підвищили ціни на вагони», — розповіли в польській компанії. Втім, не всі пропозиції знайшли свого покупця. Так, наприклад, дизель виробництва Total, який пропонувався у липні з преміями від $85/т, не було продано, а в серпні його не пропонували взагалі.
На внутрішньому ринку Польщі попит на дизпальне є, але компаніям не завжди вдається продати паливо з прийнятною маржею. Приватні постачальники звинувачують Orlen в утриманні низьких гуртових цін. «Ціни концерну мають бути на 70 зл/м3 вищими, щоб інші компанії мали можливість заробляти», — зазначають у польській компанії. За тиждень базова ціна на дизпальне у Польщі зросла на 8 зл/м3 (-$2/т), до 4 944 зл/м3, тоді як спред із котируванням CIF NWE не змінився.
Компанія Orlen Lietuva 29 липня-4 серпня продає автомобільні партії дизпального за $800-818/т на умовах FCA. Порівняно з попереднім тижнем ціни зменшилися на $8-9/т. На час встановлення цін премії на автомобільні партії до котирувань CIF становили $46-64/т. У серпні залізничні обсяги дизпального з термінала у Моцкаві відвантажуються з націнками +$38-40/т до котирувань CIF NWE. Учасники ринку припускають, що в серпні обсяги відвантажень палива з термінала можуть скоротитися. «Весь серпень на Моцкаві проходитиме реконструкція, тож це може позначитися на залізничних відвантаженнях», — вважає один із покупців литовського палива.
На дунайських терміналах премії на автомобільні партії дизелю зросли до $90-100/т до котирувань CIF Med з $60-70/т у середині липня. Зростанню націнок сприяло кілька чинників. «Ринок добре підсушили аграрії й мережі. Крім того, мало хто хоче потрапляти у ризики, тому намагаються торгувати в плюс. Хоча поодинокі випадки демпінгу досі трапляються, коли потрібно швидко продати залишки партії», — каже один з південних українських трейдерів. Появі маржі в гурті сприяло й скорочення обсягів постачань на півдні. За чотири тижні липня імпорт морського дизелю впав на 15%, тоді як на решті напрямків скорочення обсягів становило лише 7%.
У серпні собівартість постачань дизпального з Румунії зросте, тому що окремі румунські компанії підняли премії на баржі на $3-5/т. Націнки на серпневі танкерні партії з Греції й Туреччини, за попередньою інформацією, не зазнали змін.
Автомобільні партії дизпального в Констанці пропонуються з диференціалами $60-70/т до середземноморських котирувань CIF з урахуванням ескалації. На більш віддалених від моря терміналах у Романі й Фундулі паливо продається з преміями +$88-94/т і +$92-95/т відповідно.
У серпні закордонні трейдери очікують незначного зростання обсягів продажів через скорочення запасів дизпального в Україні й підвищення акцизу у вересні. Водночас українські імпортери зазначають, що накопичення продукту всередині країни — хибна стратегія. Один приліт по нафтобазі може обнулити весь потенційний заробіток на різниці акцизів.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти