У початок

Техрегламент на СВГ потрібно запустити в тестовому режимі – експерт

Також є російською мовою

Техрегламент (ТР) на скраплений вуглеводневий газ (СВГ), який повинен набути чинності з 5 листопада ц.р., через наявність комплексу досі невирішених питань логічно було б запустити на певний період у тестовому режимі. Про це у своїй авторській колонці «Техрегламент на СВГ: на старті чергового запуску» пише аудитор з оцінки якості нафтопродуктів технічний експерт Олександр Лютий.

На його думку, це дало б змогу оцінити проблемні місця й оперативно ухвалити зміни для його подальшого повноцінного запуску.

Досі набуття чинності технічним регламентом на скраплений газ переносили через брак в Україні призначених акредитованих органів з оцінки відповідності вимогам ТР. Але, за словами Олександра Лютого, переносити терміни набуття чинності «газовим» техрегламентом нескінченно не можна.

«Його потрібно було запустити ще вчора, з огляду на те, скільки рекламацій на якість газу було зафіксовано багатьма СТО з установки й сервісу газобалонного обладнання, – зазначає він. – І в той же час невирішені досі питання створюють ризик збою на старті. Одним із варіантів могло б стати набуття ТР чинності у тестовому режимі, скажімо, на 2 місяці, без нарахування штрафів за невідповідність регламентним вимогам».

О.Лютий упевнений, що такий підхід дасть можливість усунути якщо не всі, то більшість досі не вирішених питань, які не врегульовуються кількістю призначених ООВ.

«Питання не тільки в кількості призначених ООВ, але й у якості робіт. Повноцінна організація роботи ООВ включає багато складових, таких як кваліфіковані сертифіковані аудитори з досвідом роботи, наявність сучасної акредитованої лабораторії, необхідні тренінги/навчання для підвищення кваліфікації персоналу й закупівлю необхідного інвентарю для відбору проб, – зазначає експерт. – Послуги з оцінки відповідності (якщо проводити їх за регламентними роботами) не можуть коштувати дешево апріорі й різнитися ціною зі схожими послугами визнаних лабораторій в рази. Аналогічно, як з пальним: якщо на заправці пальне коштує як на нафтобазі, то тут явні проблеми з легальністю».

Як зазначає Лютий, ще одне важливе питання – введення в ТР поняття «серійна сертифікація».

«Якщо імпортери не зможуть серійно сертифікувати СВГ, це призведе до значних простоїв – виникне потреба проводити сертифікацію кожної партії, у разі з газом – кожного автомобіля або залізничної цистерни», – пояснює він. Що у підсумку призведе до довгих простоїв ресурсу і додаткових витрат і позначиться на кінцевій ціні й без того недешевого ресурсу.

Багато питань, зазначає експерт, раніше було опрацьовано робочою групою і обговорювалися на нарадах у Міненерго, але напрацювання групи не враховано досі.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти