У початок

Танкерні ставки на нафтопродукти досягають багаторічних максимумів

За даними EIA, ціни на танкери, які перевозять нафтопродукти з низьким вмістом сірки, включаючи продукти переробки нафти, такі як автомобільний бензин, дизельне пальне, авіаційне паливо й нафта, цього літа досягли багаторічних максимумів. Ставки на ці танкери, відомі як чисті танкери, залишалися високими протягом листопада, головним чином через наслідки повномасштабного вторгнення росії в Україну.

Історично склалося так, що тарифи на танкери зростають, коли попит на нафту низький, оскільки танкери починають використовуватися як гнучкі плавучі сховища. У квітні 2020 року надлишок сирої нафти і продуктів переробки нафти внаслідок зниження попиту під час пандемії COVID-19 призвів до рекордно високих ставок чистих і брудних танкерів. Брудні танкери здебільшого перевозять сиру нафту, але вони також можуть перевозити нафтопродукти з високим вмістом сірки, наприклад мазут.

Чисті нафтопродукти зазвичай транспортуються на танкерах середньої дальності (MR), які, як правило, менші за брудні танкери. Ставки чистих танкерів MR піднялися вище попередніх рекордних значень у квітні 2020 року й залишалися високими станом на листопад 2022 року. З лютого 2022 року ставки чистих танкерів зросли для суден, які працюють у портах, тісно пов’язаних із росією і Європою, через геополітичну невизначеність і страхування високого ризику премії. Оскільки ціни на танкери зросли, європейські країни почали закуповувати дистилят у країнах, розташованих далі від росії, а довший час рейсу збільшив вартість фрахтування судна, що також збільшило вартість доставки нафтопродуктів.

Танкерні ставки для чистих суден MR на маршруті Балтія-Великобританія зросли вдвічі з лютого по травень 2022 року, сягнувши понад $36 за метричну тонну (т). Наприкінці квітня «роснєфть» (друга за величиною контрольована державою нафтова компанія росії) оголосила, що це припинить експорту дизеля з балтійського порту «Приморськ» у травні. Ставки чистих танкерів на континентальному маршруті Балтія-Великобританія відреагували зростанням ще на 22% у період з травня по липень, досягнувши $44 за тонну. У листопаді 2022 року, згідно з останніми доступними даними, тарифи на чисті танкери MR на маршруті Балтійський континент-Великобританія становили майже $45 за тонну. Щоб компенсувати менший імпорт дизельного пального з росії, Європа збільшила імпорт з інших джерел, зокрема зі Сполучених Штатів, згідно з даними преси і служб відстеження суден.

Тарифи на брудні танкери для рейсів, які починаються з російських морських портів Балтійського моря («приморськ») і Чорного моря («новоросійськ»), також значно зросли за перші чотири місяці 2022 року. Проте з квітня 2022 року по листопад 2022 року ставки з приморська знизилися приблизно на 46 % і з новоросійська приблизно на 4%. Попри це зниження, ставки в листопаді були більш ніж удвічі вищими, ніж у лютому.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти