Незначне зниження зовнішнього ринку, укріплення валюти дозволили ринку втримати гуртові ціни на дизпальне. Тим часом зникненню переливу ринку сприяли природні явища, які обмежили постачання на півдні. Прийшла на допомогу й податкова, яка, з чуток, поновила прискіпливий погляд на гуртовиків і почала активно блокувати діяльність неблагонадійних трейдерів.
Станом на 10 липня після зростання до середніх $765/т європейські котирування майже повернулися до рівня кінця минулого тижня. На півночі ціни варіювалися в межах $742-757/т (-$4/т до значень тижнем раніше), в Середземномор’ї — $738-748/т (-$11/т в середньому).
На півдні ринок спостерігав за падінням рівня води на 2 м. «Через мілководдя баржі вантажаться наполовину. Більше не можна, бо сядуть на мілину. Вже є випадки», – розповів один з імпортерів.
Попри скорочення пропозицій, трейдери кажуть про стриманий попит.
«Ресурсу справді стало менше. Але і сильного попиту не відчуваємо. У нас найближчим часом заходить судно, то запитів немає», – зазначив один із них.
Найближчим часом на півдні очікуються дощі, а з ними й нормалізація рівня води.
Тим часом ціни на півдні в обід трималися в районі 48 грн/л з подальшим зниженням до 47,60 грн/л і містили досить непогану маржу. Так, станом на 11 липня з урахуванням ф’ючерсів на газойль на Лондонській біржі на 13:48 ($700/т) або середніх котирувань за останні п’ять днів вхідна вартість пального варіюється близько 46,25-46,65 грн/т.
«Зранку виходили з вартістю близько 48,50 грн/л, але в процесі знизили до 48 грн/л з невеликим торгом», – розповів один із трейдерів.
Першочергово з цінами, наближеними до «робочого» діапазону, виходили «Укройлпродукт», «Агророзвиток», «Ексон Юк» (відвантаження з 13 липня). Верхня межа належала «Анвітрейду», який очікує на ресурс наступного тижня.
Як розповіли на ринку, минулого тижня надійшла чергова партія від «підсанкційного» Opet. В середині тижня судно ще чекало на результати перевірки.
У сухому залишку на тижні з 30 червня по 6 липня постачання на півдні скоротились на 37%, до 34,3 тис. т. Обсяги з Румунії майже не зазнали змін і становлять 24,5 тис. т. Постачання з Греції скоротилися на 45%, до 9,5 тис. т. А ось із Туреччини взагалі були відсутні.
Ще одним чинником зниження активності ринку було поновлення інтересу до трейдерів з боку податкової. Остання повернулась до практики «нагородження» статусом «ризикових», через який минулого року пройшли майже всі учасники ринку. За деякими даними, поза грою опинилося кілька десятків посередницьких структур. Проблема у тому, що «ризиковість» автоматично поширюється на всіх учасників перепродажу пального, що викликає ланцюгову реакцію.
«Свого часу ми так і потрапили в ризикові. Вирішили купити пальне на ринку, а потім через деякий час отримали листа від податкової й статус. Тоді ми з ризиків вийшли, але більше на ринку не купуємо», – розповів один з імпортерів.
Торік випадки потрапляння у переліки неблагонадійних були масовими, як буде цього разу, поки що незрозуміло.
Західні баталії
Попит у західних регіонах під кінець тижня погіршився. Як і на півдні, трейдери намагаються тримати ціни.
Так, вартість дизелю у «Люкс Країни» залишилась без змін – 49 грн/л. Але вільних обсягів у компанії начебто небагато. «Перекупи» вийшли з цінами 49,00-49,30 грн/л.
Пропозиції залізничних обсягів у Львівській області були теж обмеженими. 11 липня «вагонний» ресурс можна було знайти у ЗПЕК за ціною 48,50 грн/л. Своєю чергою ціни на автопартії коливалися в межах 49-49,80 грн/л.Нао нижній межі можна було купити у «Вог Трейду», «Юкас Петроліуму», трохи вище (49,05 грн/л) – у «ОККО-Бізнесу».
У Волинській області ресурс коштував у межах 48,20-49 грн/л. Біля нижньої межі продавали «Мартін Трейд» і УНТК. Верхня належала «ОККО-Бізнесу». З чуток, UPG продавали на близько 0,50 грн/л нижче за «Мартін Трейд». Також стало відомо, що Unimot не контрактував обсягів на липень.
У Чернівецькій області, яка межує з Румунією і Молдовою, ціна на пальне становить 48,30-49,40 грн/л. І тут ОККО займає верхню сходинку, нижню – індійський дизель «Мартін Трейду».
Позаминулого тижня постачання з Польщі зросли на 29%, до найбільших з першої декади травня 34,7 тис. т. Литва скоротила обсяги на 16% (8,1 тис. т).
Вартість ресурсу Orlen Lietuva з 14 по 20 липня зросте на близько $33/т, або 1,40 грн/л. В українських трейдерів пропозиції збільшилися на 1,40-1,55 грн/л, до 45,80-46,30 грн/л у УНТК і 45,90-46,50 грн/л – у «Барсу».
Зі слів імпортерів, у другій половині липня компанії планують наростити постачання дизельного пального, що при ірраціональному підході може призвести до профіциту на ринку і, як наслідок, — до зниження маржинальності.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти