У початок

Гуртовий ринок: вода мінус, маржа плюс

Незначне зниження зовнішнього ринку, укріплення валюти дозволили ринку втримати гуртові ціни на дизпальне. Тим часом зникненню переливу ринку сприяли природні явища, які обмежили постачання на півдні. Прийшла на допомогу й податкова, яка, з чуток, поновила прискіпливий погляд на гуртовиків і почала активно блокувати діяльність неблагонадійних трейдерів.

Станом на 10 липня після зростання до середніх $765/т європейські котирування майже повернулися до рівня кінця минулого тижня. На півночі ціни варіювалися в межах $742-757/т (-$4/т до значень тижнем раніше), в Середземномор’ї — $738-748/т (-$11/т в середньому).

На півдні ринок спостерігав за падінням рівня води на 2 м. «Через мілководдя баржі вантажаться наполовину. Більше не можна, бо сядуть на мілину. Вже є випадки», – розповів один з імпортерів.

Попри скорочення пропозицій, трейдери кажуть про стриманий попит.

«Ресурсу справді стало менше. Але і сильного попиту не відчуваємо. У нас найближчим часом заходить судно, то запитів немає», – зазначив один із них.

Найближчим часом на півдні очікуються дощі, а з ними й нормалізація рівня води.

Тим часом ціни на півдні в обід трималися в районі 48 грн/л з подальшим зниженням до 47,60 грн/л і містили досить непогану маржу. Так, станом на 11 липня з урахуванням ф’ючерсів на газойль на Лондонській біржі на 13:48 ($700/т) або середніх котирувань за останні п’ять днів вхідна вартість пального варіюється близько 46,25-46,65 грн/т.

«Зранку виходили з вартістю близько 48,50 грн/л, але в процесі знизили до 48 грн/л з невеликим торгом», – розповів один із трейдерів.

Першочергово з цінами, наближеними до «робочого» діапазону, виходили «Укройлпродукт», «Агророзвиток», «Ексон Юк» (відвантаження з 13 липня). Верхня межа належала «Анвітрейду», який очікує на ресурс наступного тижня.

Як розповіли на ринку, минулого тижня надійшла чергова партія від «підсанкційного» Opet. В середині тижня судно ще чекало на результати перевірки.

У сухому залишку на тижні з 30 червня по 6 липня постачання на півдні скоротились на 37%, до 34,3 тис. т. Обсяги з Румунії майже не зазнали змін і становлять 24,5 тис. т. Постачання з Греції скоротилися на 45%, до 9,5 тис. т. А ось із Туреччини взагалі були відсутні.

Ще одним чинником зниження активності ринку було поновлення інтересу до трейдерів з боку податкової. Остання повернулась до практики «нагородження» статусом «ризикових», через який минулого року пройшли майже всі учасники ринку. За деякими даними, поза грою опинилося кілька десятків посередницьких структур. Проблема у тому, що «ризиковість» автоматично поширюється на всіх учасників перепродажу пального, що викликає ланцюгову реакцію.

«Свого часу ми так і потрапили в ризикові. Вирішили купити пальне на ринку, а потім через деякий час отримали листа від податкової й статус. Тоді ми з ризиків вийшли, але більше на ринку не купуємо», – розповів один з імпортерів.

Торік випадки потрапляння у переліки неблагонадійних були масовими, як буде цього разу, поки що незрозуміло.

Західні баталії

Попит у західних регіонах під кінець тижня погіршився. Як і на півдні, трейдери намагаються тримати ціни.

Так, вартість дизелю у «Люкс Країни» залишилась без змін – 49 грн/л. Але вільних обсягів у компанії начебто небагато. «Перекупи» вийшли з цінами 49,00-49,30 грн/л.

Пропозиції залізничних обсягів у Львівській області були теж обмеженими. 11 липня «вагонний» ресурс можна було знайти у ЗПЕК за ціною 48,50 грн/л. Своєю чергою ціни на автопартії коливалися в межах 49-49,80 грн/л.Нао нижній межі можна було купити у «Вог Трейду», «Юкас Петроліуму», трохи вище (49,05 грн/л) – у «ОККО-Бізнесу».

У Волинській області ресурс коштував у межах 48,20-49 грн/л. Біля нижньої межі продавали «Мартін Трейд» і УНТК. Верхня належала «ОККО-Бізнесу». З чуток, UPG продавали на близько 0,50 грн/л нижче за «Мартін Трейд». Також стало відомо, що Unimot не контрактував обсягів на липень.

У Чернівецькій області, яка межує з Румунією і Молдовою, ціна на пальне становить 48,30-49,40 грн/л. І тут ОККО займає верхню сходинку, нижню – індійський дизель «Мартін Трейду».

Позаминулого тижня постачання з Польщі зросли на 29%, до найбільших з першої декади травня 34,7 тис. т. Литва скоротила обсяги на 16% (8,1 тис. т).

Вартість ресурсу Orlen Lietuva з 14 по 20 липня зросте на близько $33/т, або 1,40 грн/л. В українських трейдерів пропозиції збільшилися на 1,40-1,55 грн/л, до 45,80-46,30 грн/л у УНТК і 45,90-46,50 грн/л – у «Барсу».

Зі слів імпортерів, у другій половині липня компанії планують наростити постачання дизельного пального, що при ірраціональному підході може призвести до профіциту на ринку і, як наслідок, — до зниження маржинальності.

 

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти