Обсяги надходження дизпального в румунські порти у вересні збільшилися на 4% — до 372 тис. т, свідчать дані Консалтингової групи «А-95».
Найбільшою країною-постачальником залишилася Індія: минулого місяця до Констанци надійшло два судна з паливом виробництва Reliance Industries загальним обсягом 178 тис. т. У середині вересня стало відомо, що термінал у Констанці може потрапити під українські санкції за постачання індійського дизпального, виробленого з російської нафти. Однак ті індійські партії, що прямували до румунського порту, були законтрактовані до оголошення заборони.
Після запровадження обмежень румунські трейдери почали переглядати джерела постачань палива. Два оператори терміналу в Констанці повідомили, що вони не замовляли індійське паливо на жовтень.
«У нас залишилися невеликі партії, що пропонуються на умовах FOB Констанца за $24–26/т до FOB Med. Але їх ніхто не купує, тож вони підуть на румунський ринок», — розповів трейдер.
Наслідком диверсифікації стало зростання постачань із Саудівської Аравії. У вересні до Констанци надійшло 106 тис. т палива з терміналу Yanbu NGL Terminal компанії Saudi Aramco. Нагадаємо, постачання саудівського продукту відновилися у серпні після багатомісячної паузи.
У вересні до Констанци відновилися постачання дизпального з Греції. За даними, минулого місяця надійшло два судна з паливом Motor Oil загальним обсягом 65 тис. т.
До Мідії минулого місяця надходили лише невеликі судна з турецьких терміналів. Загальний обсяг постачань ДП і газойлю становив 12 тис. т.
За дев’ять місяців обсяги перевалки дизпального в румунських портах зменшилися на 16% — до 2,64 млн т. Найбільшими постачальниками були Індія (1 млн т), Туреччина (896 тис. т) і Греція (207 тис. т). Індія — напрямок, який зріс найбільше: порівняно з січнем–вереснем минулого року обсяги постачань зросли майже в п’ять разів. Водночас обсяги турецького палива зменшилися на 15%, а грецького — на 55%.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти