У початок

Таємні резерви: «північні» трейдери знижують премії на дизпальне

Попри початок квітня й активізацію аграрних робіт, ринок не відчуває особливого попиту на пальне. Відповідно немає й збільшення закупівель, що позитивно вплинуло на ціноутворення. Особливо це відчувається на північному напрямку імпорту, де спостерігається зниження премій для українських покупців.

Активізація постачань очікувалась через помітне зниження імпорту у березні. Так, за даними enkorr, було відвантажено 446,7 тис. тонн дизпального, що на 7% менше, ніж у лютому. Крім того, залізничні постачання зменшилися з 201 до 130 тис. тонн. Частка залізничних обсягів у структурі імпорту зменшилася до 29%, це найменший показник за всю історію спостережень.

Через неможливість приймати великі обсяги продукту на нафтобазах компанії зсували терміни відвантажень залізничних партій. Польські трейдери, по яких «залізнична» просадка найбільша  серед усіх постачальників, розраховують на відновлення попиту у другій половині квітня, а поки продовжують відпочивати.

Невтішні березневі результати змусили їх піти на непопулярні й болючі кроки – знижувати премії. На початку квітня автомобільні партії зі східних терміналів Польщі продавалися з диференціалом $83-95/т до північно-європейських котирувань, це на $12-25 нижче, ніж у третій декаді березня.

За деякими угодами було зафіксовано навіть менші премії. «Цього тижня ми опускали ціни до $80, щоб умовити клієнтів придбати ресурс», — каже один із польських постачальників.

На латвійських і литовських терміналах премії також зменшилися. Автомобільні партії пропонувались за $85-100/т до ціни на CIF NWE. Але через великі транспортні витрати й затори на українсько-польському кордоні охочих купувати ще поменшало.

З 1 квітня на КПП «Ягодин–Дорохуськ» було впроваджено новий порядок виїзду до Польщі, згідно з яким вантажний транспорт перетинатиме кордон на загальних умовах. Це призвело до збільшення часу перетину кордону й зростання транспортних витрат.

Посилення умов проїзду на українсько-польських КПП збіглося зі зростанням цін у Європі — протягом минулого тижня котирування дизпального у Середземномор’ї й регіоні ARA зросли на понад $40/т. Це призвело до здорожчання продукту у постачальників. Так, компанія Orlen Lietuva підняла ціни на дизпальне для українських покупців з 10 квітня на 15 євро.

На південному напрямку цінові пропозиції майже не зазнали змін. Дунайські термінали відпускали автомобільні партії дизпального з премією $100-140 до котирувань CIF Med.

У чорноморських портах «Констанца» й «Бургас» автомобільні партії дизпального компанії продавали з націнкою $60-80/т.

На терміналах в Русе переважна кількість пропозицій на початку квітня перебувала у межах $90-110/т. Невдовзі продукт у Болгарії може здорожчати.

«Зараз премії залишаються стабільними. Але вони можуть зрости, оскільки «лукойлу» не вистачає дизельного пального», — висловлює побоювання один із болгарських трейдерів.

На думку трейдерів, зростання частки «південного» дизелю в українському імпорті відбулося за рахунок пропозицій дешевого російського продукту в чорноморському регіоні. Компанії, що реалізують на ринку неросійське пальне, були змушені знижувати націнки, щоб конкурувати з постачаннями російського ресурсу.

На початку квітня кілька мереж повідомили про слабке зростання обсягів продажів палива вроздріб. Компанії, що працюють у сегменті дрібного гурту, поки що не бачать ознак збільшення реалізації. Втім, очікування учасників ринку залишаються незмінними — подальше зменшення обсягів імпорту і сезонне зростання попиту сприятимуть скороченню надлишків продукту в квітні.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти