У початок

Старий Світ залитий пальним: у квітні імпорт дизелю в Європу зріс на 24%

Тенденція зростання морських постачань дизпального й газойлю в Європу збереглася й у квітні, свідчать дані Консалтингової групи «А-95».

Минулого місяця в країни ЄС і Туреччину надійшло 4,55 млн тонн палива, це на 24% більше порівняно з березнем. Зростання відвантажень відбувається другий місяць поспіль завдяки відновленню експорту палива з Індії й збільшенню відправлень з США й країн Близького Сходу.

Найбільші обсяги європейського імпорту дизпального у квітні надходили з Близького Сходу. Минулого місяця з ісламських країн та Ізраїлю було імпортовано 2,34 млн тонн палива, це на 42% більше порівняно з показником березня. Значний внесок у зростання близькосхідних постачань зробив Кувейт. У квітні надходження дизелю в Європу з цієї країни зросли в 6 разів, до 637 тис. тонн. На початку лютого великий нафтопереробний завод (НПЗ) Al Zour у Кувейті, здатний переробляти 615 тис. барелів нафти на добу, вперше за час свого існування вийшов на повну потужність, що значно підвищило експортний потенціал інших НПЗ. Також у квітні збільшився імпорт дизпального з ОАЕ на 160 тис. тонн, до 288 тис. тонн, чому сприяло завершення ремонтних робіт на виробничих установках мега-НПЗ ADNOC у Рувайсі. Водночас надходження палива від найбільшого експортера близькосхідного регіону, Саудівської Аравії, зменшилися з 1,14 млн тонн до 1,11 млн тонн.

Імпорт дизпального зі Сполучених Штатів у квітні збільшився на 7%, до 1,33 млн тонн. Протягом березня кілька американських заводів на узбережжі Мексиканської затоки завершили ремонтні роботи, що дозволило збільшити виробництво й експорт нафтопродуктів. Згідно з даними EIA, в березні випуск дизпального й газойлів збільшився на 9% порівняно з березнем, до 4,43 млн барелів на день (б/д). У квітні добовий випуск дистилятів становив 4,48 млн барелів.

Надходження дизпального з Індії у квітні становили 591 тис. тонн, це на 4% менше порівняно з березнем, проте це набагато більше від лютневих відправлень, які становили 226 тис. тонн.

Головними імпортерами заморського продукту у квітні були Франція (945 тис. тонн), Великобританія (610 тис. тонн), Бельгія (586 тис. тонн) і Нідерланди (442 тис. тонн).

Значне зростання імпорту дизельного пального в Європу зумовило встановлення профіциту в регіоні й сприяло зменшенню рентабельності виробництва на європейських НПЗ. Згідно з даними Консалтингової групи «А-95», дизельна маржа в Європі впала з пікових значень $38/бар. у середині лютого до $18/бар. 1 травня.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти