У початок

Спецмито на «трубопровідний» дизель буде продовжено. Та є варіанти (оновлено)

Також є російською мовою

Оновлення 14:30

Кабінет міністрів України (КМУ) на рік продовжив дію 4-процентного мита на дизельне пальне, що постачається з РФ трубопровідним транспортом, а також 3-процентного мита на російський скраплений газ і спецмита обсягом 65% на імпорт з РФ усіх типів вугілля, за винятком антрацитового, коксівного й бітуміозного.

Цю постанову український уряд затвердив на засіданні 29 грудня, повідомляє кореспондент enkorr.

--------

Нагадаємо, що дію спеціального 4%-ого мита на імпорт російського дизельного пального, що постачається трубопровідним транспортом, буде пролонговано. Про це enkorr повідомив член парламентського Комітету з питань енергетики та житлово-комунальних послуг.

«Спецмито буде продовжено», – сказав нардеп, який побажав не називати свого імені.

Він також повідомив, що зараз у комітеті розглядається питання запровадження спеціального мита на всі види енергоресурсів із Росії, включаючи нафтопродукти, вугілля й електроенергію.

Пролонгація спеціального мита автоматично означає, що нафтопродуктопровід «Прикарпатзахідтранс» не зможе відновити роботу, оскільки за нинішніх цін на дизпальне спецмито перевищує $30/т, і це робить продукт, що постачається, неконкурентоспроможним.

Тим часом, за наявними у enkorr даними, влада України веде перемовини з національною нафтовою компанією Азербайджану SOCAR про залучення її до проєкту постачань російського ДП нафтопродуктопроводом, обіцяючи скасувати спецмито у разі реалізації проєкту.

Зокрема, відомо про зустріч Володимира Зеленського із головою Азербайджану Ільхамом Алієвим під час нещодавнього європейського візиту українського президента у рамках питань безпеки. За підсумками розмови Київ із неофіційним візитом відвідав міністр економіки республіки Мікаіл Джаббаров. Очікується, що найближчим часом в Україну також прибуде делегація SOCAR, у складі якої мають бути два віце-президенти компанії.

Нагадаємо, у липні 2019 р. Кабмін ввів 4-відсоткове спеціальне мито на дизельне пальне, що постачається з РФ трубопровідним транспортом, а також 3-процентне мито на російський скраплений газ і спецмита обсягом 65% на імпорт з РФ усіх типів вугілля, за винятком антрацитового, коксівного й бітумінозного.

У грудні минулого року рішенням уряду дію спецмит було продовжено до 31 грудня 2021 р.. Відповідно, вона втратить чинність з 1 січня 2022 р..

Раніше про потребу продовження спеціальних мит заявляв директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн. Інакше, за його словами, буде відкрито шлях до масованих прокачувань обсягом 100–150 тис. т російського дизпального на місяць, що нерозумно й дуже небезпечно, надто в умовах нової політичної ескалації.

Також Українська енергетична асоціація (УЕА), яка об'єднує найбільші підприємства нафтогазового комплексу, звернулася до прем'єр-міністра України з клопотанням про потребу вирішення питання щодо продовження терміну дії спеціального мита на нафтопродукти з Росії.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти