У початок

Склад палив класу Євро-3/4 потребує особливого контролю – експерт

Якість і хімічний склад палив класу Євро-3 і Євро-4, обіг яких було затверджено змінами до профільного техрегламенту (ТР), повинна ретельно контролювати держава. Таку думку висловив на своїй сторінці у мережі Facebook аудитор з оцінювання якості нафтопродуктів ОС «Серт АСУ» Олександр Лютий.

«Адекватний контроль вмісту присадок і добавок (зокрема й октано- чи цетанопідвищуючих), передусім у паливах категорій Євро-3 і Євро-4, безперечно, потрібен. Достатньо випадків маркування палив під ТМ, що можуть не містити покращених характеристик пального, використання заборонених додатків або тих, що не покращують, а погіршують якість пального», – зазначає експерт.

На його погляд, процес мав би бути організованим із залученням усіх зацікавлених сторін, а саме учасників ринку й профільних асоціацій. «З метою усунення корупційних складових і недопущення потрапляння на ринок фальсифікату, який простий споживач відразу може помітити, в кращому разі зупинившись посеред поля, а в гіршому – витративши купу грошей і часу на ремонт автомобіля на СТО», – аргументує О. Лютий.

Нагадаємо, уряд вніс зміни до технічного регламенту вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових і котельних палив, згідно яких допускається виготовлення й обіг нафтопродуктів екологічних класів Євро-3 і Євро-4.

Експерт також звертає увагу на те, що у нещодавніх змінах з’явилася потреба надавати документ, яким підтверджується допуск до застосування добавок (присадок), котрий давно втратив чинність.

«Окремої уваги заслуговують зміни до п.27 ТР щодо підтвердження введення добавок (присадок) до будь-яких палив, зокрема і класу Євро-5, із наданням переліку необхідних документів. Серед цих документів важливим є допуск до застосування добавки (присадки), який давно втратив чинність, що у сучасних ринкових умовах викликає здивування», – вважає Олександр Лютий.

Експерт зазначає, що документом не передбачено чіткого переліку органів, що можуть видавати цей документ і контролювати його наявність, «не кажучи вже про додаткову вартість його отримання».

«Чи викличе це довіру з боку відомих мереж АЗС, які давно використовують присадки відомих фірм і мають усі дозвільні документи щодо їх безпечного введення, – питання риторичне», – підсумовує він.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти