У початок

Саудівська Аравія і Індія постачають більше ДП на захід Балкан

Саудівська Аравія й Індія забезпечують зростаючу частку попиту на дизельне паливо на Західних Балканах, частково для покриття зупинок нафтопереробних заводів в Італії та Греції. Приплив російського дизельного палива на схід від Суеца, що дозволить збільшити експорт вітчизняної продукції, може посилити цю тенденцію. Про це повідомляє Argus.

Саудівська Аравія використала єгипетський термінал Сіді-Керір як пункт розвантаження для танкерів Long Range 2 (LR2), щоб збільшити доставку невеликих дизельних вантажів Handysize на захід Балкан. Згідно з даними Vortexa, ексклюзивно через Сіді-Керір єгипетські дизельні вантажі, що надходять до Хорватії, Словенії, Албанії та Чорногорії, становлять 21% морських поставок на західні Балкани цього року, порівняно з 17% за весь 2022-й.

Понад 97% усіх дизельних вантажів, які прибули до Сіді Керір, були саудівського походження в першій половині року.

Разом із прямими поставками Саудівської Аравії до країн Адріатики, постачання дизельного палива Саудівською Аравією на західні Балкани становило близько 810 300 т у першій половині року, або 23% загальної пропозиції. Це більше порівняно з 19% минулого року.

Імпорт Саудівською Аравією російського дизельного палива й газойлю зі значною знижкою перевищив 2,22 млн т у першій половині цього року після того, як вона отримала еквівалент лише двох вантажів дизельного палива Handysize протягом усього 2022 року. Це дозволило їй використовувати його для внутрішнього споживання і збільшити експорт дизельного палива внутрішнього виробництва з вищою надбавкою до європейських споживачів, які перебувають під санкціями. ЄС запровадив заборону на імпорт російського дизельного палива 5 лютого у відповідь на війну росії в Україні.

Хорватія і Словенія входять до ЄС, а Албанія й Чорногорія є країнами-кандидатами і, схоже, дотримуються заборони ЄС.

Індія дотримується тієї ж моделі імпорту російського дизельного палива для внутрішнього споживання. Цього року вона експортувала 280 тис. т на західні Балкани, що вже на третину перевищує показник 2022 року. Частка регіонального ринку Індії зросла учетверо до 7,8% в січні-червні. За перші шість місяців цього року Індія подвоїла свою частку на ринку імпорту дизельного палива до ЄС і Великобританії до 12%.

Це означало, що традиційні адріатичні постачальники Італія і Греція перебувають під тиском зростаючої конкуренції з боку постачальників на схід від Суеца. Згідно з даними Vortexa, через тривалі зупинки нафтопереробних заводів, які обмежили експорт, частка Італії і Греції в імпорті із західних Балкан впала до 51% у першій половині цього року з 58% 2022-го.

Нафтопереробний завод Eni у Ліворно потужністю 88 400 барелів на добу був відключений на технічне обслуговування з квітня, і планують, що він повернеться до роботи пізніше цього місяця. Нафтопереробний завод Saras Sarroch потужністю 300 тис. барелів на добу працює на зниженій потужності після того, як у березні одна з установок дистиляції сирої нафти (CDU) була виведена на ремонт. Нафтопереробний завод Corinth грецької компанії Motor Oil Hellas потужністю 180 тис. барелів на добу закритий із середини травня.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти