У початок

Розширення Trans Mountain не підвищило цін на канадську важку нафту

Розширення потужностей нафтопроводу Trans Mountain (TMX) мало зменшити дисконт на канадську нафту порівняно з сирою нафтою в США, але різниця в три місяці більша, ніж на час початку комерційних операцій над проєктом.

Як нагадує Reuters, багато аналітиків прогнозували, що різниця між нафтою Western Canada Select (WCS) і сирою нафтою США поступово скоротиться до однозначного числа завдяки додатковим експортним потужностям на 590 тис. барелів на день (б/д), які пропонує TMX.

Але натомість WCS з постачанням у Хардісті (Альберта) торгується приблизно на $15 за барель нижче від еталонної нафти West Texas Intermediate (WTI), проти $11,75 за барель американської нафти 1 травня, у перший день комерційних операцій. За останні тижні WTI впала нижче за $74 за барель.

Нафтові компанії в Канаді, четвертому за величиною виробнику сирої нафти у світі, роками боролися з видобутком, що перевищував простір, доступний на експортних трубопроводах. Це призвело до того, що нафта в Альберті стала вузьким місцем. Запуск TMX означає, що Канада нарешті має вільні потужності трубопроводу, але очікуване підвищення цін не відбулося.

Минулого тижня, кажучи про низькі прибутки, Cenovus Energy і Canadian Natural Resources Ltd, обидва великі вантажовідправники на TMX, звинуватили низку чинників.

Серед них – посилення конкуренції на узбережжі Мексиканської затоки з боку мексиканського імпорту великої кількості сирої нафти й збої в роботі нафтопереробних заводів (НПЗ) у США, включаючи завод ExxonMobil Joliet (штат Іллінойс) потужністю 251 800 б/д, який вивів з ладу більшість своїх блоків після втрати електроенергії через торнадо минулого місяця й ще не повністю відновив роботу.

Попри це, керівники компанії залишалися оптимістичними щодо того, що знижка WCS почне звужуватися найближчими місяцями.

«Я б сказав, що найближчим часом ми очікуємо, що Trans Mountain продовжуватиме мати запланований вплив на Альберту, а відмінності будуть такими ж вузькими, якими вони були протягом тривалого часу, — сказав Джефф Мюррей, виконавчий віцепрезидент Cenovus із комерційних питань. — Найважливіша річ у Trans Mountain полягає в тому, що ми бачили, як завод почав працювати. Його запущено, він працює і працює добре».

Аналітик RBC Capital Markets Грег Парді акцентував, що вихід трубопроводу із західної Канади, здається, проходить гладко. «Головною ложкою меду може бути підвищений рівень запасів у деяких регіонах США, але час покаже», — написав він у примітці для клієнтів.

Слабкий попит з боку основного споживача високосірчистої сирої нафти в Китаї також негативно впливає на сорти важкої нафти в усьому світі, зазначив Рорі Джонстон, засновник інформаційного бюлетеня Commodity Context, додавши, що очікування того, що розширення Trans Mountain значно зменшить диференціали WCS, були перебільшеними.

«Головною цінністю TMX насправді був не низький диференціал WCS, а скоріше значно нижча ймовірність ще одного вибуху диференціала, якого ми, схрестивши пальці, все одно не побачимо тут, навіть якщо знову перевищимо $15», — сказав Джонстон.

До запуску TMX канадські виробники були вразливими до заторів на експортних трубопроводах, що час від часу спричиняло «вибухи» WCS, під час яких знижка падала до $40США за барель, що коштувало їм мільйонів доларів доходу.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти