У початок

Роздрібні мережі оскаржують у судах понад 6,6 млн грн штрафів Держекоінcпекції

Також є російською мовою

Автозаправні станції оскаржують у судовому порядку 6,6 млн грн штрафних санкцій, накладених на них у 2020 р. Державною екологічною інспекцією. Про це йдеться в матеріалі enkorr «Холостий контроль».

Відзначається, що всього за підсумком минулого року Держекоінспекцією було проведено 848 перевірок АЗС на відповідність вимогам техрегламенту і прийнято 233 постанови про накладення адміністративно-господарських санкцій на загальну суму 7,57 млн ​​грн, з яких тільки 959 тис. грн було сплачено до бюджету суб'єктами господарювання.

«При цьому понад 90 перевірок було проведено ДЕІ в Харківській області, а також ДЕІ Придніпровського, Південно-Західного і Південного округів; 70 перевірок – ДЕІ Столичного округу і до півсотні перевірок – держекоінспекціями у Вінницькій, Волинській, Донецькій та Луганській областях», – йдеться у матеріалі.

Також наголошується, що кількість виявленого в 2020 р. дизельного палива стандарту Євро-5, за даними ДЕІ, яке не відповідало встановленим вимогам за формальними ознаками, становить 2 тис. 320,4 т, автомобільних бензинів марки А-92-Євро5-Е5 – 861 т, А-95-Євро5-Е5 – 1 тис. 109,7 т, А-98-Євро5-Е5 – 27,6 т відповідно.

Утім, ідеться лише про якість підготовки документів на пальне, а не про фактичні якісні його параметри. За словами Юрія Голича, головного технолога «Укртатнафти», інспектори перевіряють наявність паспортів якості, сертифікатів відповідності, акцентуючи на оформленні цих документів і на тому, чи всі знаки, передбачені ТР, нанесено.

«Якщо говорити про перевірки саме якості нафтопродуктів, то я б сказав, що таких перевірок зараз просто немає, – зазначив у коментарі еnkorr Юрій Голич. – Держекоінспекція перевіряє документи, аж до останньої закарлючки, на відповідність вимогам техрегламенту і штрафує навіть за відсутній дефіс у марці палива, не слухаючи жодних аргументів, хоча таке написання найменування допускається іншими нормативними документами, наприклад, ДСТУ».

Крім того, за словами експертів, страждають від цієї діяльності тільки «білі» компанії. Бодяжники, що не мають ніяких документів, відповідно, інтересу для перевіряючих не представляють.

За словами Юрія Голича, зараз ніхто не приховує, що в Україні понад сотню міні-НПЗ працюють напівлегально. «Ці НПЗ є майже в кожному регіоні, всі про них знають, вони навіть поотримували ліцензії на певний вид діяльності, – каже головний технолог «Укртатнафти», – але жоден із цих міні-НПЗ не може видати готовий товарний продукт, який відповідатиме вимогам техрегламенту і стандарту Євро-5. Пізніше цю продукцію змішують із нормальним якісним паливом – і в результаті на ринку крутиться якийсь напівфабрикат, але ось його якість ніхто не перевіряє».

Раніше повідомлялося, що в Україні спостерігається стрімке розширення тіньового ринку нафтопродуктів, що проявляється як у зростаючих обсягах виробництва на міні-НПЗ, так і в поновленні діяльності нелегальних заправних станцій.

Консалтингова група «А-95» оцінює сукупні втрати бюджету від діяльності нелегального сегмента паливного ринку за 9 місяців 2020 року в суму від 9 до 15 млрд грн. При цьому найбільша частка нелегальної реалізації пального була властива скрапленому газу – 35% (524 тис. т) і дизельному пальному – 19% (1 млн. т).

Згідно з дослідженням «А-95», у 2020 р. в Україні працювало 24 підприємства з виробництва палива з місячним обсягом перероблення 30-35 тис. т. Вони виробляли товарні нафтопродукти класів Євро-3 і Євро-4, але щоб уникнути сплати акцизного збору, маркували свою продукцію як розчинники, сольвенти, абсорбенти, легку фракцію, лігроїново-газойлеву фракцію та інші безакцизні позиції.

У січні 2021 р. стало відомо про потужний канал постачань в Україну безакцизних компонентів для виробництва моторних палив на основі МТБЕ і метанолу як розчинників (код 3814009090). Одержувачами цієї продукції стали роздрібні мережі або міні-НПЗ: група «БРСМ-Нафта» (2,51 тис. т) і харківська компанія «Пром Хім» (2,38 тис. т), що спрямовує частину ввезених «розчинників» на міні-НПЗ в Мерефі (Харківська область), звідки закуповує паливо мережа Motto. Серед імпортерів таких розчинників також слід виділити ТОВ «Термінал», яке в січні ввезло 190 т.

 

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти