У початок

російський дизель витісняє продукцію заводів Близького Сходу на шляху до Європи й Африки

Рекордні обсяги російського дизельного пального потрапили на Близький Схід у березні, як показали дані відстеження суден, оскільки трейдери заробляли на низьких цінах, щоб запастися паливом у центрі Фуджейра в Об’єднаних Арабських Еміратах і в Саудівській Аравії, що сприяє збільшенню експорту.

Близький Схід швидко стає ключовим постачальником промислового палива в Європу й Африку, одночасно збільшуючи запаси в Азії, оскільки російська нафта збільшує видобуток нафтопереробних заводів Саудівської Аравії та Кувейту.

Це фактично витісняє азіатських експортерів дизельного пального з цих ринків, ще більше обтяжуючи ціни і маржу нафтопереробників на Сході, яка вже коливається на найнижчому рівні більше ніж за рік.

Дані відстеження суден від Refinitiv, Kpler і Vortexa показали, що щонайменше 500 тис. тонн палива було скинуто у Фуджейрі й Саудівській Аравії в березні, порівняно з тим, що російське паливо майже не надходило роком раніше.

На Близький Схід припало трохи більше 10% російського експорту в лютому і березні.

Найбільший експортер нафти Саудівська Аравія імпортувала 261 тис. тонн російського дизельного пального в березні й на початку квітня, що є найбільшим обсягом, який вона коли-небудь отримувала з росії.

За даними Refinitiv і Vortexa, один із вантажів було спрямовано в Рас-Танура, а три було вивантажено в Джидді.

Зі слів двох трейдерів, російські дизельні вантажі, що завантажуються в березні, торгувалися за ціною від $60 до $70 за барель на безкоштовній основі, що еквівалентно знижці близько $20 за барель до порівняння на Близькому Сході.

Це нижче граничної ціни на рівні $100 за барель, встановленої угрупованням G7, яка дає трейдерам доступ до західних суден і страхових послуг.

«Знижки повинні бути великими, враховуючи ставки фрахту плюс (високу) премію за ризик, щоб гарантувати, що витрати все ще будуть нижчими, ніж альтернативний барель», — сказав Марк Вільямс, директор з досліджень Wood Mackenzie.

Згідно з даними Refinitiv, щомісячний експорт дизельного палива з Близького Сходу до північно-західної Європи в середньому перевищив 1 млн тонн у першому кварталі 2023 року, порівняно з 785 тис. тонн на місяць в останньому кварталі 2022 року.

Згідно з даними Refinitiv, березневий експорт в Африку досяг чотиримісячного максимуму в 2,57 млн тонн порівняно з середньомісячним показником у 1,3 млн у 2022 році, тоді як обсяги до Азії досягли нового максимуму в березні.

Саудівська Аравія збільшила експорт дизельного пального з Янбу й Рабі, де державний гігант Saudi Aramco керує спільними нафтопереробними заводами з Exxon Mobil Corp, Sinopec, TotalEnergies і Sumitomo Chemical, у Європу, показали дані.

Більше експорту може надходити від нафтопереробних заводів Saudi Aramco Jizan і Al Zour у Кувейті, які збільшать виробництво цього року, на додаток до проєкту Duqm в Омані, який запускається в третьому кварталі.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти