росія планує скоротити щоденний експорт дизельного пального з ключових західних портів у квітні до найнижчого рівня за п’ять місяців після того, як українські безпілотники атакували нафтопереробні заводи (НПЗ) і сезонне обслуговування різко знизили темпи переробки сирої нафти.
Відповідно до галузевих даних, опублікованих Bloomberg, завантаження дизельного пального з трьох основних портів країни на Чорному й Балтійському морях, включно з деякими обсягами, що надходять із білорусі, цього місяця скоротяться приблизно до 2,29 млн тонн.
Це трохи більше від 569 тис. барелів на день (б/д), що на 21% менше порівняно з фактичним щоденним експортом близько 724 тис. барелів з тих же портів у березні, показують розрахунки, засновані на даних розвідувальної компанії Kpler.
росія скорочує постачання дизпального морським транспортом після того, як тижневі темпи переробки сирої нафти впали до 10-місячного мінімуму після атак українських БпЛА, оскільки розв'язана росією війна між двома країнами вступила в третій рік. Сезонне технічне обслуговування, яке має тривати до літа, тимчасово зменшуючи пропускну спроможність деяких російських НПЗ нижче, також створює тиск на національні потоки дизельного пального.
Через енергетичні санкції Заходу росія більше не постачає дизель у Європу. Проте менші потоки від одного з найбільших світових виробників палива мають намір підвищити волатильність на ринку, який уже постраждав від атак на судноплавство в Червоному морі й збоїв регіональних НПЗ.
Поки що росія не планує забороняти експорт дизельного палива, заявив 29 березня віце-прем'єр алєксандр новак, повідомляють російські ЗМІ. «Ми виробляємо достатньо дизелю, вдвічі більше, ніж потребує внутрішній ринок», — сказав новак у москві, повідомляє державне інформаційне агентство тасс. Якщо росія запровадить заборону, національна нафтопереробна промисловість зіткнеться з надлишком запасів, повідомив новак.
План експорту ДП на квітень, який бачив Bloomberg, показує лише потоки, що доставляються трубопроводами до трьох ключових внутрішніх портів. Сюди не входять менші обсяги, що відправляються на експорт залізницею й поза нафтопродуктопровідною системою ПАТ «транснєфть». Фактичні потоки можуть відрізнятися залежно від погоди й попиту з боку іноземних клієнтів.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти