Росія збільшує постачання нафтопродуктів до Індонезії, зміцнюючи політичні й економічні зв'язки зі Сходом, показали дані галузевих джерел Reuters і LSEG.
Після набуття чинності у лютому 2023 року ембарго на імпорт нафтопродуктів російського походження до країн Євросоюзу трейдери переорієнтували експортні потоки палива з портів рф до країн Азії, Африки й Латинської Америки.
Хоча Індонезія не приєдналася до санкцій Заходу, країна зазвичай закуповує нафтопродукти у найближчих сусідів — Малайзії, Сингапуру, Саудівської Аравії, Об'єднаних Арабських Еміратів (ОАЕ), Катару та інших.
За даними LSEG, з початку року близько 500 тис. тонн мазуту було відвантажено з балтійського порту в усть-лузі до індонезійського порту «Каримун».
Ще два танкери доставили до Індонезії близько 50 тис. тонн нафти з арктичного порту «архангельськ».
За 2024 рік Індонезія імпортувала з росії лише 100 тис. тонн мазуту й 58,2 тис. тонн нафти.
Ще один танкер – Savitri – у березні 2025 року розвантажив у Каримуні близько 33 тис. тонн дизпального, завантаженого у чорноморському туапсе.
У квітні очікується постачання до Індонезії з туапсе ще близько 60 тис. тонн російського дизпального, яке має доставити танкер Lunar Tide.
Каримун зазвичай використовується як нафтопродуктове сховище для південно-східної Азії, і деякі трейдери постачають у порт дизпальне для зберігання і блендингу з подальшим відвантаженням в інших напрямках, сказали кілька джерел у торгових колах.
Однак більшість цих вантажів не можуть бути перепродані назад до Індонезії через регіональні нормативи, додало одне з джерел.
З початку поточного року з Каримуна було експортовано загалом 105 тис. тонн дизпального, причому ці обсяги було спрямовано в такі регіони, як Східний Тимор, М'янма й Сингапур, за даними суднового трекінгу компанії Kpler.
Нагадаємо, у березні 2025 року росія збільшила експорт нафтопродуктів через свої морські порти на 3,4% у добовому вираженні до попереднього місяця — до 9,98 млн тонн.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти