Середні оклади працівників у різних мережах автозаправних станцій відрізняються у 7,6 раза. Це вказує, що принаймні частина власників АЗС продовжує ухилятися від сплати податків і доплачує співробітникам «у конверті».
Про це свідчить аналіз сплати податків майже 50 найбільшими мережами АЗС 2024 року, пише директор консалтингового агентства «А-95» Сергій Куюн у своїй колонці для «Бізнес.Цензора».
«2024 року різниця між мінімальними й максимальним окладами (сума на руки плюс 18% ПДФО) становила 7,6 раза – від 4 201 до 30 902 грн на місяць», – вказує Куюн.
Зокрема найбільші оклади працівників декларує азербайджанська Socar, а також українська мережа ОККО. Найменші офіційні оклади співробітників вказують одеська мережа Petromol (4 201 грн/міс.) і Мotto (7 439 грн/міс.).
«Найбільш же одіозним персонажем в «офісі великих неплатників» завжди була мережа «БРСМ», яка ще у ІІІ кварталі 2024 року мала середні оклади менші за 10 тис. грн на місяць. Але завдяки вимушеному підняттю окладів наприкінці року покращила середньорічний результат до 12 022 грн», – пише Куюн.
При цьому трохи більш як 20% мереж ТОП-50 за рік збільшили оклади на 80-150%, що може бути пов'язано зі зміною вимог для бронювання співробітників, зауважує експерт.
«Проте третина ТОП-50 станом на кінець 2024 залишалась з окладами 15 тис. грн. Хтось ще вірить, що на 12 тис. грн, які начебто отримує на руки ця людина після відрахування ПДФО, можна прожити місяць? Тому це відверта податкова «оптимізація», й відсутність позиції Державної податкової служби з цього питання відверто дивує», – наголошує Куюн.
Експерт зауважує, що мінімальні офіційні оклади свідчать, що персоналу цих мереж АЗС доплачують у «конвертах». Для цього бізнес може вдаватися до непрозорих схем, наприклад, зі зменшення прибутку і, відповідно, податку з нього.
«Наприклад, як показують розрахунки, власнику мережі Мotto 2024 року знадобилось 230 млн грн готівки, щоб втримувати ринкові зарплати персоналу. Ще більше – понад 500 млн грн – групі «Приват» Ігоря Коломойського, яка володіє найбільшою в країні мережею АЗС («Авіас», ANP тощо). Чемпіоном же є вже згадана «БРСМ» – понад 650 млн грн», – наводить він підрахунки Консалтингової групи «А-95».
На його погляд, виправити цю ситуацію за поточних умов може лише прискіплива увага Державної податкової служби до таких схем.
«Безумовно, виходом могло б стати підняття офіційного рівня мінімальних зарплат на державному рівні, але оскільки до цього показника прив’язано багато розрахунків штрафів, пенсії, інших доплат, бюджет країни цього наразі не вивезе. Отже, цю роботу має зробити податкова, варіантів немає. «Конверти» мають піти», – підсумував Куюн.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти