У початок

Після акцизу: імпорт дизпального обвалився

Протягом першого тижня вересня середньодобове постачання дизельного пального зменшилося на 61%, до 11,9 тис. т, і стало одним із найменших цього року. Про це повідомила Консалтингова група «А-95».

Зниження імпорту відбулося внаслідок запровадження з 1 вересня нових ставок акцизного збору.

«Перші два тижні вересня ми не плануємо щось імпортувати. Доїде те, що в дорозі, а потім пауза», –  зазначив один із трейдерів.

Минулого тижня найбільше просіли постачання через західний кордон – на 65%, до 4,82 тис. т на добу. На півдні зниження становило 59%, зупинившись на середньодобовій позначці 7,08 тис. т.

Найбільше — на 95% — зменшилося постачання пального з Угорщини, до 0,21 тис. т на добу. На 77% і 72% упали Болгарія й Греція, відповідно до 14 т і 1,45 тис. т.

Загалом трійка лідерів у постачанні — Румунія, Польща й Греція — минулого тижня розділили між собою 87% загального імпорту дизелю, тоді як тижнем раніше — 72%.

Щодо бензину, то постачання знизилися не так суттєво, як дизелю: всього на 22%, до 5,36 тис. т на добу, що перевищує середній показник тижневого імпорту пального у серпні.

Основні обсяги цього виду пального відвантажувалися з Литви й Греції, на які припало 67% загального імпорту. Постачання орленівського ресурсу з Литви зросло на 80%, до 2 тис. т на добу,  завдяки збільшенню обсягів залізничних партій з термінала «Моцкава», на якому, як раніше повідомляв enkorr, у серпні проводилася реконструкція.

З Греції постачання бензину виробництва Hellenic Petroleum знизилося на 6%, до майже 1,6 тис. т на добу.

Більш-менш тримає свої позиції й німецьке пальне, яке виробляють спеціально для українського ринку без спиртовмісних компонентів, хоча минулого тижня обсяг його постачань і зменшився на 31%, до 0,6 тис. т добових. Чого не можна сказати про Румунію, імпорт бензину з якої знизився порівняно з тижнем раніше в 5,6 раза, до 0,35 тис. т.

Раніше enkorr повідомляв, що минулого місяця імпорт дизелю сягнув 664 тис. т і став рекордним за новітню історію спостережень. Зокрема це більше, ніж у січні й червні 2023 року, коли, відповідно, ринок готувався до ембарго ЄС проти російських нафтопродуктів і напередодні торішнього повернення ставок акцизів. 

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти