З 2 по 8 вересня паливні компанії завезли у країну 5 тис. т LPG, що в середньодобовому еквіваленті становить 0,72 тис. т. Порівняно з останнім тижнем серпня імпорт зменшився у 7 разів, у місячній динаміці — у 5,4 раза. Це найнижчий показник із травня 2022 року, коли через повномасштабне вторгнення росії в Україні утворився небачений дефіцит усіх марок моторних палив, зазначають у Консалтинговій групі «А-95».
До підвищення акцизу з вересня імпортери почали готуватися ще на початку серпня, що призвело до зростання серпневих постачань до рекордного обсягу у 124 тис. т. Особливо активно газ везли протягом останнього тижня серпня, імпортувавши 35,7 тис. т ресурсу, або близько 5,1 тис. т на добу.
Така серпнева активність паливних компаній на тлі незначного попиту призвела до суттєвого скорочення відвантажень у перші вісім днів вересня.
«Навіщо везти, якщо поки всього вистачає. Крім того, через високу ціну є ймовірність зменшення реалізації», – зазначили в одній із компаній.
Майже весь обсяг газу на початку вересня було імпортовано газовозами: 79% від загальних постачань, або 3,9 тис. т. Залізниця опинилась на паузі.
Нагадаємо, з 1 вересня набув чинності закон № 3878-I, який передбачає підвищення акцизів на пальне. Згідно з графіком послідовного підвищення, на дизпальне акцизи зростатимуть так: із 1 вересня 2024 року — до €177,60/1 000 л, з 2025 року — до €215,70/1 000 л, з 2026 року — до €253,80/1 000 л, з 2027 року – до €291,90/1 000 л, з 2028 року — до €330/1 000 л.
На бензини: з 1 вересня 2024 року — до €242,60/1 000 л, з 2025 року — до €271,70/1 000 л, з 2026 року — до €300,80/1 000 л, з 2027 року — до €329,90/1 000 л, з 2028 року — до €359/1 000 л.
На скраплений газ (пропан або суміш пропану з бутаном): з 1 вересня 2024 року — до €148/1 000 л, з 2025 року — до €173/1 000 л, з 2026 року — до €198/1 000 л, з 2027 року — до €223/1 000 л, з 2028 року — до €250/1 000 л.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти