У початок

Повна діжка: попит на газ із Польщі й Румунії зменшився через великі запаси

Ціни на LPG у Польщі продовжують зростати на тлі дефіциту, що шириться країною. Польські трейдери також підвищують цінові пропозиції для українського ринку, але почали зіштовхуватися з охолодженням попиту з боку України через високі ціни й наявність запасів газу. Погіршилися продажі й у румунських трейдерів з тих самих причин.

Гуртові ціни на російську суміш у східних воєводствах Польщі за тиждень злетіли на 200-250 зл/т й становлять 2 650-2 750 зл/т ($668-693/т). російський газ надходить на польський ринок, але залізничні відправлення впали майже на 40% порівняно з липнем минулого року через припинення постачань «сибуру» й значного скорочення відвантажень ІНК. На сході Польщі російський газ поки що лишається найдешевшою альтернативою, й наявні обсяги поки задовольняють більшу частину потреби регіону. Але на півдні нестача росгазу відчувається більше, тому продажі західного ресурсу в цій частині Польщі зростають. Один із трейдерів повідомив, що минулого тижня продав кілька автомобільних партій неросійської суміші постійним клієнтам Bialchem Group на півдні за $750-760/т. Учасники ринку вважають, що наступні два-три тижні дефіцит газу в Польщі посилюватиметься. «Ключовим буде те, скільки газу виїде з росії в найближчі кілька днів, оскільки пік поїздок у Польщі припадає на 10-18 серпня», — сказали в польській компанії. В останній тиждень липня російські компанії відвантажували в Польщу лише 1,7 тис. тонн газу на добу.

Вартість залізничних партій ПБТ на білорусько-польському кордоні за тиждень зросла на $47-53/т, до $540-577/т DAP Брест. Вагони дорожчають на тлі дефіциту в Польщі й високого попиту в росії. Учасники ринку вважають, що зростанню котирувань також сприяло припинення відвантажень газу з «роспану» наприкінці липня через пожежу на газовому родовищі «роснєфті». «Саме «роспан» не вантажить газ до Польщі, але такі новини створюють додатковий тиск на ціни», — пояснює один із польських трейдерів, який купує газ із росії.

Ціни на автомобільні партії ПБТ для українського ринку минулого тижня зросли на $10-15/т — до $720-740/т на умовах FCA на тлі наростального попиту на неросійський газ у Польщі. З урахуванням вартості транспорту до українського кордону автомобільні партії суміші здорожчали на $10-15/т, до $740-779/т.

Польські компанії повідомляють, що минулого тижня продажі зменшились, оскільки газу в Україні достатньо, і переплачувати за нові постачання українські трейдери не готові. Тим часом про контрактування обсягів напередодні підвищення акцизів ще не йдеться. Нагадаємо, що вартість газу на внутрішньому аукціоні ажіотажно підвищилася до 47 000 грн, але відкотилася до 45 500 грн/т ($814/т).

Водночас через брак ресурсу у Barter і Bialchem Group відбувається перетікання клієнтів до інших постачальників. «Днями у нас купила газ компанія, про яку ми не чули два роки», — сказав польський трейдер.

Напруженість із російськими постачаннями ще яскравіше позначилася на ринку пропану. Протягом липня надходження ресурсу зі сходу суттєво зменшилося через припинення відвантажень «сибуру», через це збільшується попит на обсяги з моря. Вартість росресурсу становить 2 900-2 950 зл/т ($730-743/т). У компанії Gaspol повідомили, що останнім часом коло їхніх покупців розширилося, а продажі зросли. Ціни на гуртові партії пропану в Гданську зменшилися на $5/т, до $745-780/т. З урахуванням вартості доставляння в Малашевичі американський газ коштуватиме 3 140-3 270 зл/т ($790-826/т).

Ціни на терміналах країн Балтії за тиждень зросли на $8-10/т й становлять $752-772/т з урахуванням вартості транспорту до польсько-українського кордону. Orlen Lietuva зменшила ціни на автопартії для українських компаній з відвантаженням 5-11 серпня на $10/т, до $620-625/т FCA Юодекай. Учасники ринку вважають, що Orlen цього разу врахував зниження вартості газу на українських аукціонах. Водночас покупці продукту Мажейкяйського НПЗ кажуть, що Orlen продовжує політику обмеження продажів в Україну.

Діапазон пропозицій залізничних партій суміші на початку серпня розширився з $770-790/т до $740-820/т на умовах DAP Ізов/Ягодин. Але угоди укладалися ближче до нижньої межі. «Ціни у $800-820/т наразі непрохідні, ми обрали дешевший варіант», — сказав один з імпортерів. На закарпатських базисах ПБТ пропонувався за $740-770/т на умовах DAP Чієрна-над-Тисою/Дяково. Бутан з Угорщини пропонувався за €595/т DAP Еперешке.

На румунських терміналах ціни зросли, але продажі забуксували. «Попит на наш газ упав, українські покупці кажуть, що його нікуди зливати, все заповнено», — зазначили у компанії Bulmarket. Автомобільні партії ПБТ з термінала в Галаці на початку серпня продавалися за $720-725/т, це на $1-5/т дорожче порівняно з кінцем липня. У Мангалії суміш здорожчала з $670-680/т до $690-695/т. Румунським компаніям доводиться конкурувати з українськими постачальниками, які пропонують ПБТ за 42 500-43 000 грн/т ($750-760/т). Днями у регіоні збільшиться пропозиція продукту, оскільки 2-8 серпня на дунайські термінали надійдуть 4 судна, які привезуть 8-9 тис. тонн газу.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти