У початок

Постачання нафти з рф морем скоротилися до рекордного за п'ять тижнів мінімуму

Морські постачання нафти з росії в період з 14 по 21 жовтня впали до рекордного мінімуму з вересня, а доходи москви від експортних мит на нафту за той же період — до мінімуму з початку війни, повідомляє Bloomberg.

Зазначається, що основні покупці російської нафти могли скоротити її закупівлі напередодні санкцій Євросоюзу, які набудуть чинності на початку грудня.

Санкції ЄС проти російського нафтоекспорту можуть почати впливати на нього вже зараз, за ​​шість тижнів до набрання чинності, пише Bloomberg. За даними агентства, за тиждень з 14 по 21 жовтня постачання сирої нафти з росії морем скоротилися до рекордного за п'ять тижнів мінімуму.

Падіння обсягів у поєднанні з найнижчою з лютого 2021 року ставкою мит ($6,06 за барель, згідно з розрахунками Bloomberg із використанням даних, опублікованих мінфіном росії) на постачання нафти за кордон, доходи москви від продажу нафти впали до мінімуму від початку війни в Україні.

Як пише Bloomberg, як мінімум одна з трьох країн-партнерів росії, які допомагали москві зберегти експорт сирої нафти після початку війни, може скоротити закупівлі. За його даними, два ключових переробники нафти в Індії призупинили спотові закупівлі російської нафти, постачання якої припадає на період після набрання чинності санкціями ЄС 5 грудня.

Доставка нафти з тихоокеанських портів росії до Китаю й Туреччини займає кілька днів, але нафтотанкери до Індії йдуть кілька тижнів (приблизно 2,5 тижня з новоросійська, до 3,5 тижня з порту «козьміно» й більше місяця з Балтики й Арктики), що збільшує ризик їхнього потрапляння під санкції ЄС ще до прибуття, пояснює Bloomberg. Але загалом постачання в Китай з Індією поки що залишаються стабільними, зазначає агентство.

Постачання в Індію, Китай і Туреччину в червні досягли піку — 2,2 млн барелів на добу (б/д). За місяць до 21 жовтня показник знизився приблизно на 330 тис. б/д. Проте обсяг нафти на танкерах, які ще мають дійти до пунктів призначення, залишається більшим — понад 310 тис. б/д. 

Часу на доставку сирої нафти з віддалених портів у Китай та Індію залишається дедалі менше, перш ніж набуде чинності заборона ЄС. Агентство пише, що, ймовірно, до цього терміну танкери не встигнуть дістатися китайських терміналів; вантажі до Індії, ймовірно, будуть продовжувати надходити до 7 листопада, доки не закінчиться дія страховки.

Водночас, за даними Bloomberg, до країн Північної Європи постачання збільшилося до максимуму за 6 тижнів (у період з 21 вересня по 21 жовтня), оскільки трейдери прагнуть збільшити рівень запасів напередодні 5 грудня.

Нагадаємо, санкції Євросоюзу набудуть чинності 5 грудня. Ембарго торкнеться купівлі, імпорту й транзиту сирої нафти і деяких нафтопродуктів з росії.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти