У серпні 2025 року автопарк України поповнили 5 000 легкових автомобілів із дизельними двигунами.
Це, як повідомляє асоціація «Укравтопром» на своєму телеграм-каналі, на 9% менше, ніж у липні.
Як зазначається у повідомленні, з загальної кількості зареєстрованих дизельних автомобілів 1 100 одиниць — нові автомобілі (падіння на 9%), 3 900 од. — вживані, імпортовані з-за кордону (також -9%).
Найпопулярнішими новими дизельними моделями стали такі:
Лідери серед імпортованих вживаних дизельних авто:
Як писав enkorr раніше, у липні попит на дизельні автомобілі впав в Україні на 13%.
Натомість українці у серпні купили майже 4,8 тис. вживаних авто з США: 43% — електромобілі.
Бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.
Тому лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.
Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.
Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.
«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти