У липні 2025 року український автопарк поповнили понад 5 500 легкових автомобілів з дизельними двигунами, повідомляє асоціація «Укравтопром» на своєму телеграм-каналі. Це на 13% менше, ніж у липні 2024 року.
Як зазначається у повідомленні, з загальної кількості дизельних автомобілів 1 200 одиниць були новими (падіння на 26%), а понад 4 300 — вживаними, імпортованими з-за кордону (падіння на 8%).
На ринку нових легкових автомобілів частка дизельних моделей становила 18,7%, порівняно з 25,5% у липні минулого року.
Серед імпортованих вживаних автомобілів частка дизельних машин становила 19,3% — на 4 відсоткових пункти менше, ніж торік. Їх середній вік — 11 років.
Серед найпопулярніших нових дизельних авто липня такі моделі:
Найпопулярніші імпортовані дизельні авто з пробігом:
Як писав enkorr раніше, у липні попит на вживані авто з-за кордону зріс на 12%, причому найшвидше додають у популярності електромобілі. У липні їхня частка зросла з 15,3% до 24,7%.
Бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.
Тому лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.
Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.
Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.
«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти