У початок

Плата за транзит нафти в центрі словацько-хорватської суперечки

Хорватська державна нафтотранспортна компанія Janaf, піднявши плату за транзит нафти на кілька мільйонів на рік, ускладнила словацькому нафтопереробному заводу Slovnaft змогу позбавитися від російської нафти, повідомляє Euractiv.

Словаччина отримала виняток з нафтового ембарго ЄС, що означає, що її Slovnaft, дочірня компанія угорського гіганта MOL, все ще може використовувати російську нафту для виробництва палива для внутрішнього ринку. Але для експорту їй з наступного року знадобиться неросійська нафта.

Його єдина транспортна альтернатива — отримати нафту через трубопровід «Адріа» з хорватського порту «Омішаль», хоча це обійдеться за високою ціною.

Щоб використовувати трубопровід, Janaf нещодавно підвищив плату за транспортування нафти, повідомила Slovnaft, не уточнюючи подробиць. Зараз він стягує найвищі транспортні збори в ЄС, збори, які у багато разів вищі за звичайні, додає він.

За інформацією Denník N, Janaf бере в шість разів більше, ніж словацький нафтотранспортер Transpetrol чи чеський Mero. У Чехії й Словаччині транспортування нафти коштує всього 3 євро за тонну, тоді як Janaf тепер бере 17 євро.

Якби Slovnaft справді платила такі високі збори, це мало б позначитися на цінах на бензин і дизельне пальне. Slovnaft продає своє паливо не лише в Словаччині, а й в інших країнах Центральної Європи. Словацький нафтопереробний завод споживає близько шести мільйонів тонн нафти на рік.

Тим часом Міністерство економіки Словаччини підтвердило, що підтримує контакти з хорватською стороною.

«Між міністром економіки Карелом Гірманом і його хорватським колегою відбулося неофіційне спілкування щодо ситуації», — сказала речниця Марія Павлусік.

Зі слів джерел у Slovnaft, компанія була б вдячна, якби уряд Словаччини запросив представників Австрії й Чехії до перемовин із хорватами, оскільки Slovnaft має високі частки ринку в цих країнах.

«Slovnaft має лише короткостроковий контракт із хорватським трубопровідним оператором Janaf на найближчі кілька місяців. Що буде далі, ми не можемо передбачити, оскільки хорватська сторона ставить неадекватні фінансові умови», – сказав речник Slovnaft Антон Молнар.

Зі слів джерел у нафтопереробному бізнесі, Slovnaft також заперечує, що незважаючи на вищі збори, хорватська сторона не працює над заявленим розширенням транспортних потужностей.

Сьогодні цим трубопроводом можна транспортувати лише шість мільйонів тонн сирої нафти на рік — саме стільки, скільки споживає лише «Словнафта».

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти