У початок

Orlen на паузі: «Укрзалізниця» надала перевагу сингапурцям

Компанія Exxonmobil Asia Pacific PTE. LTD (Сингапур) стала найбільшим постачальником дизельного пального для української залізниці, постачивши їй у січні-червні цього року 72 тис. т ресурсу, або 83% всіх постачань, свідчать дані Консалтингової групи «А-95».

Зазначимо, наприкінці грудня 2022 року філія «Центр забезпечення виробництва» АТ «Укрзалізниця» уклала з сингапурцями річний контракт на $54 млн.

Натомість Orlen, яка у другому півріччі 2022 року забезпечила «Укрзалізницю» дизпальним майже на 70% (80 тис. т), з початку 2023 року відвантажила всього 14,8 тис. т, з яких 13,2 тис. т — у січні і 1,6 тис. т — у лютому, й зайняла долю в постачаннях 17%.

Останній контракт, який опубліковано у системі Prozorro між Orlen і УЗ, датований 30 грудня 2022 року. Він передбачав постачання пального у січні на 13 млн дол. З березня 2022 року, за даними представника Orlen, що побажав залишитись інкогніто, відвантаження було припинено, незважаючи на готовність постачальника суттєво зменшити ціну.

«Ми запропонували знизити диференціал зі $100/т до $40/т на Мацкаві, але український перевізник узяв паузу», — каже співрозмовник enkorr. Інший співрозмовник додав, що польський концерн буде готовий поновити постачання будь-якої миті, про що начебто існує «політичне рішення».

Джерело в УЗ підтвердило інформацію про призупинку роботи з «Орленом», пояснивши таке рішення більш вигідною пропозицією від альтернативного постачальника.

«Зараз оновлений контракт проходить процедуру затвердження, після чого його буде опубліковано в системі «Прозорро», — розповів представник «Укрзалізниці» на умовах анонімності.

Загалом, за даними «А-95», у першому півріччі 2023 року «Укразалізниця» імпортувала 87 тис. т дизельного пального, що в середньому становить 14,5 тис. т на місяць. До повномасштабного російського вторгнення споживання ДП перевізником становило 250-300 тис. т на рік, або 20-25 тис. т на місяць.

Нагадаємо, в кінці травня 2022 року Кабінет міністрів дозволив «Укрзалізниці» проводити закупівлю нафтопродуктів за зовнішньоекономічними договорами. Раніше законодавство вимагало від неї купувати пальне для своїх потреб винятково на відкритих аукціонах у системі ProZorro, що періодично призводило до проблем зі стабільним забезпеченням.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти