У початок

Не витримує конкуренції: імпорт ДП з Джурджулешт мінімальний

З моменту відкриття порту «Джурджулешти» імпорт дизельного пального звідти залишається мінімальним. Про це свідчать дані Консалтингової групи «А-95».

Після деблокування напрямку 21 листопада, станом на 7 грудня звідти надійшло лише 179 т пального. Імпортерами були полтавська компанія «Бест» (бенефіціар Субочев Олександр Миколайович) і київська «Кастор-Трейдинг» (Петруняк Владислав Миколайович). Постачальник — Vero Nadina.

Як вважають учасники конференції Petroleum&LPG Ukraine 2025, яка відбулась у Києві 4 грудня, наразі молдовський порт не конкурент для українських портів через вищі ціни.

«Зараз у Джурджулешти їздити не вигідно. Дорого. Але певної миті все може змінитися. Тим паче умови проїзду туди стали кращими, передусім якість доріг», — зазначив один із них.

Як повідомляв enkorr, дворічне обмеження з порту було знято на тлі поновлення роботи уряду України в напрямі зміцнення й розширення каналів постачання пального через загрозу нових атак росії на енергетичну інфраструктуру.

Нагадаємо, у жовтні 2023 року СБУ сформувала перелік портів, які, за даними спецслужб, отримували нафтопродукти російського походження. До цього списку потрапив зокрема й порт «Джурджулешти», куди було зафіксовано постачання з малих російських портів. Санкції торкнулися лише дизпального, в той час, як імпорт бензину весь цей час тривав.

За даними Консалтингової групи «А-95», 2023 року імпорт дизпального з Молдови становив 304 тис. т (близько 5% загального обсягу імпорту). Після блокування термінала постачання різко скоротилися — 2024 року вони впали до 9 тис. т.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти